Sabtu, 30 Januari 2010

Meniaga Politik Lagi Baik Daripada Meniaga Unta!

Keputusan JK Disipilin Pas Pusat yang menggantung jawatan Ahli Parlimen Khalid Samad selama 6 bulan telah menimbulkan macam-macam persepsi terhadap Pas. Jangan terkejut sekiranya keputusan tersebut menyebabkan ada pemimpin Pas peringkat pusat yang malu kepada ahli -ahli Pas dan penyokong Pas sendiri.

Ada AJK Pas Pusat jadi malu bila terima call dan sms yang macam-macam tentang JK Disipilin Pas Pusat terhadap Khalid Samad. Ramai yang menjangkakan hukuman keras terhadap Hasan Ali tetapi yang terjadi adalah disebaliknya.

Ini antara sms yang diterima memperli dan perlekehkan keputusan JK Disipilin Pas terhadap Khalid Samad:

"Hukuman pada Khalid Samad dan Hasan Ali-Tuan Ibrahim buat lawak.Ahli panel tatatertib Pas boleh join team Zunar.Kah kah kah. Dunia dunia.Meniaga politik lagi baik daripada meniaga unta."

"Kawaq(Pencuri) masuk dalam rumah.Khalid jerkah. Tau-tau Khalid yang kena gantung. Kawaq(Pencuri) diberi amaran saja"

Apa boleh buat keputusan telah dibuat,dah tak boleh nak buat apa dah.Nasi dah jadi bubur.Pimpinan Pas masih dalam dunia mereka belum sedar daripada mimpi yang enak.Mereka tidak tahu hatibudi rakyat dan pengundi yang bagi peluang kepada mereka.

Lepas ni akan keluarlah ayat-ayat wala' dan gesa ahli dan penyokong kuatkan tarbiyyah ruhiyyah ,mantapkan ukhwah dan macam -macam yah lagilah untuk kita..

Menarik sila baca;
Umar dan khalid- bila sauh dibongkar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan