Sabtu, 23 Januari 2010

Hak Asasi Manusia Di Malaysia Buruk- Human Right Watch

Pemimpin Umno tetap mempertahankan bahawa mereka telah melakukan yang terbaik untuk rakyat tapi badan hak asasi manusia antarabangsa memandang yang sebaliknya. Mereka menganggap pemimpin Umno-Bn yang perintah Malaysia masih bersikap zalim terhadap rakyat Malaysia, menekan -nekan pihak pembangkang yang tidak dapat kuasai kerajaan pusat dan tidak berlaku adil walaupun PM Najib cuba menonjolkan imej bersih pada peringkat awal beliau dilantik sebagai PM.

Pemimpin Umno boleh bohongi orang kampung tetapi mereka tidak dapat bohongi badan-badan antarabangsa yang menilai tahap pemerintahan Umno-Bn daripada perspektif yang tidak memihak.Kalau orang luar pandang kita tak bersih bolehkah kita kata kami tetap berlaku adil terhadap hak-hak asasi manusia di Malaysia?Sepatutnya kita kata "kami akan cuba perbaiki segala kelemahan, terimakasih atas kritikkan anda". Tang mengaku kata jahat mampuih tak ngaku.Cuba kalau Human Right Watch tu puji kerajaan aku ingat siap bagi anugerah lagi pada badan hak asasi tu.

Lapor Bernama;

Human Right Watch di dalam laporannya yang dikeluarkan semalam dan disiarkan oleh akhbar The Star mendakwa kerajaan Malaysia pimpinan sekarang telah mungkir janji untuk melindungi kepentingan rakyat dan masih lemah menangani isu hak asasi manusia.

Laporan 612 muka surat tersebut mendakwa kepimpinan sekarang menindas pembangkang, menyekat hak kebebasan bersuara dan memberi layanan buruk kepada pendatang asing.

Baca;
Malaysia gets poor marks for human rights-the star online
Kerajaan Malaysia tidak pernah abai isu hak asasi manusia-Muhyidin-Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan