Jumaat, 29 Januari 2010

Baru Nak Hulur Kuku Dah Kena Tangkap

Malaysia memang tak ada hak untuk rakyat bersuara,cakap pemimpin Umno memang tak boleh pakai penipu besar .Sedap dan manis hanya di mulut tak lebih daripada itu.Para pelajar yang tak puas hati ditangkap dan dilokap itulah kerja Kerajaan Bn untuk tutup mulut para pelajar yang cuba bangkit daripada kelesuan yang dah bertahun. Pemimpin pelajar yang cuba mengerakkan reformasi supaya pelajar IPTA tak dikongkong hak mereka telah dirantai besikan dengan memanggil pihak polis untuk menutup pintu dan lubang penyelewengan pihak Universiti terhadap pelajar IPTA.

Isu pelajar IPTA biarlah pihak Universiti yang selesaikan bukan dengan memanggil fru dan polis untuk selesaikan masalah. Kenapa pihak universiti takut dengan demontrasi para pelajar jika pihak Universiti tak bersalah.Mereka adalah pemimpin masa depan negara ,kenapa panggil polis untuk takut-takutkan mereka?

Lapor Malaysian Insider;

Pilihan raya kampus Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) semalam berakhir dengan demonstrasi petang ini, menyebabkan lima pelajar institusi pengajian tinggi itu ditahan polis.

Kumpulan pelajar yang tidak berpuas hati dengan perjalanan pilihan raya, yang berlangsung semalam, mengadakan demonstrasi di pekarangan Masjid UKM selepas solat Jumaat tadi.

Mereka mendakwa wujud penipuan khususnya membabitkan kiraan undi di Fakulti Kejuruteraan dan “amalan tidak” pengundian di peringkat kolej.Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan