Khamis, 18 Mei 2017

Nasib la jadi PM macam Najib

video
Pengarah filem David Teo dan Mat Over yang juga seorang pelakon dan pelawak bergasak depan PM Najib di rumah rasmi Perdana Menteri di Putrajaya dalam dialog Transformasi Nasional (TN50)  sesi soal jawab. Moderator TN50 tu ialah Rosham Nor yang dilihat kuat membodek Najib.

Hihi nasib lah Najib..jadi PM pun orang tak hormat..atau pun hanya sebuah lakonan antara mereka nak tunjuk betapa sayangnya pelakon-pelakon tu di depan Najib. Mana la tau kot-kot dapat durian runtuh hihi.Mau tau la semua pelakon...

video

Selasa, 16 Mei 2017

Apa yang disebut Ibrahim Ali memang betul

Apa yang disebut Ibrahim Ali Presiden Perkasa mengenai tiga exco Pas di Selangor yang enggan letak jawatan memang betul. Ini bukan persoalan Ibrahim tu disebelah pihak mana.

Kata Ibrahim Ali, "Secara prinsipnya tiga exco PAS di Selangor patut letak jawatan, itu pandangan saya sSebagai ahli politik.
"Mereka kena letak jawatan kerana tidak ada lagi hubungan antara PAS dengan Pakatan Harapan dan mereka tak boleh berdalih untuk terus pegang jawatan atas dasar mandat rakyat," 
"Ia adalah kuasa menteri besar untuk memilih mereka menjadi exco kerajaan negeri.
"Jadi, kalau mereka tak letak jawatan itu namanya dayus dan kita boleh tafsir ini kerana mereka mempunyai kepentingan kebendaan, sayang nak lepas jawatan," kata Ibrahim.
"Saya percaya jika PAS letak jawatan, parti itu akan dipandang tinggi dan maruah PAS juga. Selebihnya biar rakyat menilainya tak perlu dolak dalih dan jangan guna institusi diraja untuk selindung (kekalkan jawatan).
"Mana mungkin dah cerai tetapi duduk satu rumah. Ini dah jadi khalwat politik," kata Ibrahim.-Malaysiakini.

Sabtu, 13 Mei 2017

Dah anggap PKR pengkhianat Islam kenapa tak letak jawatan exco?

Antara punca Pas putus hubungan dengan PKR mengikut Majlis Syura Pas ialah PKR didakwa menentang agenda Islam yang dibawa Pas.

Alasan itu sudah cukup buat Pas keluar daripada kerajaan negeri Selangor. Bagaimana mungkin Pas masih duduk dalam kerajaan negeri Selangor yang diketuai PKR yang dianggap menentang Islam?

Sanggup Pas tidak mahu letak jawatan exco yang berketuakan parti 'pengkhianat' hanya kerana demi pangkat ,gaji dan elaun exco?

Jumaat, 12 Mei 2017

Dengarlah pandangan pakar perlembagaan bukan cakap walaun


Nak dengar gelembong walaun atau pakar perlembagaan? Setelah Pas buat keputusan rasmi bercerai talak tiga dengan PKR di Selangor mereka bagi alasan mahu terus berada dalam kerajaan negeri kerana 'Mandat Rakyat". Saja nak bagi tau mandat rakyat diperolehi melalui pilihanraya bukannya jawatan exco!Jawatan exco bukan mandat rakyat tapi dilantik oleh MB!

Janganlah bagi alasan yang boleh ditertawakan orang hanya kerana mahu terus sapu elaun exco,ahli majlis,jawatan dalam GLC dan ketua kampung.Mana ada dalam negara lain parti dah jadi pembangkang kerana berpisah boleh kata kami sebahagian daripada kerajaan?

FMT;Prof Abdul Aziz Bari berkata dalam model Westminster, yang menjadi struktur kepada sistem politik Malaysia, wakil rakyat harus keluar apabila badan tertinggi parti atau kepimpinan tertinggi membuat pendirian.
“Ketua eksekutif, sama ada perdana menteri, menteri besar atau ketua menteri, boleh keluarkan anggota kabinet mereka,” katanya
Aziz berkata PAS perlu mengambil pendirian berprinsip, seperti yang dilakukan bekas presiden mereka Tan Sri Mohd Asri Muda pada 1977.
Pada ketika itu, Menteri Besar Kelantan Mohamad Nasir dari PAS, yang cenderung ke arah Umno, hilang undi tidak percaya dalam dewan undangan negeri tetapi enggan meletak jawatan.
Akibatnya, Aziz berkata Kuala Lumpur mengisytiharkan kecemasan untuk meletakkan negeri itu di bawah kerajaan persekutuan.
PAS menyertai Barisan Nasional pada 1973 dan Asri menjadi menteri persekutuan.
“Tetapi Asri meletak jawatan dari kabinet sebagai membantah apa yang berlaku di Kota Bharu,” kata Aziz.
Begitu juga anggota kabinet dari zaman Tunku Abdul Rahman hingga Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan atau dikeluarkan kerana tidak seiring dengan perdana menteri.
“Jadi, tiada cara lain exco PAS boleh kekal dalam pentadbiran Selangor selepas keputusan muktamar, yang secara sah merupakan badan pembuat keputusan tertinggi dalam sesebuah parti politik.”
Aziz berkata dari sudut perundangan, keputusan Majlis Syura Ulama hari ini bersifat menasihat dan tidak mempunyai kesan perundangan.-Free Malaysia Today

Sabtu, 6 Mei 2017

"Pemimpin adalah khadam"

Baru-baru ni dalam ucapan penggulungan muktamar Pas Presiden Pas kata ,"Pemimpin adalah khadam"
Betullah lah tu jadi khadam kepada rakyat bukan jadi khadam untuk Umno terus berkuasa.
Yang menekan rakyat adalah Umno takkan buat2 lupa.
Kerajaan Umno-Bn hadiahkan kepada rakyat 6% gst hinggakan pekedai runcit terpaksa tutup kedai kerana tidak tahan dengan GST. Kilang besar banyak yang hampir tutup dan kecilkan perniagaan ini semua berpunca daripada pentadbiran Najib Razak yang hilang punca kerana skandal kewangan 1MDB yang banyak hutang.

Tiba2 ada yang berterimakasih kepada kerajaan yang korup ini kerana termakan gula2 RUU 355 yang terbantut setakat bentang usul saja tanpa bahas dan undi.

Hinanya jadi pemimpin tapi jadi khadam kepada pentadbiran Najib yang sarat dengan hutang negara, rasuah bermaharajalela..ikan bilis ditangkap bapak rasuah buat bodoh saja tidak didakwa.

Jumaat, 5 Mei 2017

"PAS ISTIHAR SAJA BERSAMA UMNO.."

Menarik ni..selepas keluar bayar bil2 rumah kat BSN terserempak dengan warga emas cerita la pasal politik semasa..kata dia ,"Pas sekarang ni istihar saja bersama Umno kan senang.."

Aku tanya dia," Bang ahli ka..?" Dia kata ,"Saya bukan ahli mana-mana parti saya atas tunggul saja..?" Maksudnya atas pagar la.

Kata dia lagi," Jika Pas istihar berpakat dengan Umno jika menang pru 14 boleh jadi menteri...tapi dalam masa yang sama Pas jugak takut kalah. Jika Pas istihar secara rasmi berpakat dengan Umno akar umbi Pas akan lari tinggalkan Pas.

Tengok muktamar Pas dah lulus usul  sebulat suara putus hubungan dengan PKR..semua orang dengar tapi Pas masih mau tunggu keputusan majlis syura..malu lah..dah jadi pembangkang masih mahu duduk dalam kerajaan negeri Selangor tak pernah dibuat orang.."

Pandangan warga Shah Alam berbeza dengan walaun tegar .

Walaun Pas kena wala' lah...

Sewaktu Presiden Pas Haji Abdul Hadi bersama menteri Umno Ahmad Shabery Chik di Marang Haji Hadi kata;

“Terima kasih kerana beri peluang untuk saya sama-sama menyertai program ini yang sangat bermakna untuk semua, untuk orang politik, dapat kembali semula kepada politik matang.
“Kerjasama hari ini (PAS dan Umno) adalah politik matang, politik yang tidak berkelahi, politik kepentingan bersama. Politik boleh berbeza pendapat tapi untuk apa sahaja isu kepentingan rakyat, kita mesti bersama,” katanya.-Free Malaysia Today

Nampak dak tiada selindung-lindung lagi kehendak Pas nak kerjasama dengan Umno dalam politik. Hanya walaun dalam kampung saja tak reti cara fikir Haji Abdul Hadi Awang yang nak sangat bersama Umno..walaun kena wala' lah

Khamis, 4 Mei 2017

Makin mesra Presiden Pas dengan Umno, musuh dengan PH

Sepanjang muktamar Pas yang baru berlalu perwakilan Pas dan pemimpin tertinggi Pas menyerang pemimpin Pakatan Harapan sebulat suara.

Seolah-olah yang mencuri wang rakyat ialah pemimpin PH bukannya pemimpin Umno yang banyak terlibat dengan salah guna kuasa dan rasuah. Kebencian pemimpin Pas kepada PH mengatasi akal fikiran yang waras dalam berpolitik.

Terkini Presiden Pas bersama menteri Umno dan pemimpin Umno Terengganu  di Marang.


Sekali Ya hanana RM5juta kalau nak beli adun berapa puluh juta?

Rafizi Ramli mendedahkan program Ya Ha nana dapat RM5 juta daripada Najib..

Agak2 la kalau nak tukar kerajaan kat Selangor yang tengah kelam kabut tu berapa puluh juta nilai seorang adun?

Free Malaysia Today;
Naib Presiden PKR Rafizi Ramli hari ini menamakan tiga pihak yang menurutnya menerima wang berkait 1MDB daripada akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak, sambil berkata pendedahannya supaya memberi tekanan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula siasatan terhadap perdana menteri.

“(Ia) sebagai tindakan nekad agar SPRM buka semula siasatan terhadap berhubung skandal 1MDB,” kata Rafizi kepada wartawan di badan kaji selidiknya Invoke Malaysia.

Memetik blog “SPRM Insider”, Rafizi menamakan Datuk Amhari Effendi Nazaruddin, yang menurutnya menerima sebanyak RM2 juta.

Rafizi berkata carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendapati Amhari merupakan pengarah dan memegang 50% saham dalam Orb Solution Sdn Bhd, syarikat yang bertanggungjawab membangunkan aplikasi telefon pintar “Najib Razak” yang dilancarkan Oktober tahun lalu.

Rafizi berkata Amhari, yang merupakan rakan sekolahnya dahulu, merupakan penasihat kanan di Pejabat Perdana Menteri, dan turut terlibat dalam rundingan menyelesaikan hutang 1MDB dengan IPIC baru-baru ini.

“Sekiranya beliau penerima wang 1MDB, sudah tentu beliau tidak layak terlibat dalam rundingan penyelesaian hutang 1MDB, kerana wujud pertembungan kepentingan,” katanya sambil menyeru Amhari tampil menjawab dakwaan itu.

Pihak kedua dinamakan oleh Rafizi adalah Najib, di mana beliau mendakwa transaksi sebanyak RM449,586.95 berlaku daripada kad kredit di bawah akaun peribadi di Ambank Islamic kepada Amhari.


Satu lagi transaksi dibuat daripada kad kredit Najib sebanyak RM2,833,147.21, kata Rafizi

Menurutnya, kedua-dua transaksi itu berjumlah RM3.28 juta dibelanjakan dalam hari sama di sebuah kedai barang kemas mewah di Itali.

Beliau mahu Najib tampil menjawab sama ada pembayaran itu berlaku dan untuk siapa.

“Ini soalan mudah. Kerana sudah tentu Najib tidak beli barang kemas di Itali.”

Pihak ketiga yang dinamakan Rafizi ialah Yayasan Al-Abrar, badan yang menganjurkan majlis zikir “Malaysia Bersalawat” di Kuala Lumpur pada 7 Disember, 2013.

Rafizi berkata yayasan tersebut menerima RM5 juta daripada akaun peribadi Najib di Am Islamic Bank Berhad.

Dakwaan Rafizi hari ini hampir sebulan selepas beliau menamakan bekas timbalan presiden PAS, Datuk Nasharuddin Mat Isa, menerima sejumlah wang berkait 1MDB, menerusi peguam Najib, Datuk Hafarizam Harun.

Nasharuddin bagaimanapun menafikan dakwaan itu.

Rafizi berjanji meneruskan pendedahan lebih ramai pihak yang menerima wang didakwa berasal dari dana 1MDB.

“Supaya SPRM tidak ada pilihan kecuali memberi maklum balas tentang perkara ini. SPRM tidak boleh berdiam diri.

“SPRM perlu berdepan dengan rakyat,” katanya.

Beliau mendakwa maklumat yang diperolehinya adalah sahih dan disemak balik dengan dokumen rasmi siasatan SPRM ke atas 1MDB.

Pada 2015, dokumen siasatan SPRM yang dipetik The Wall Street Journal mendedahkan sejumlah RM2.6 bilion mengalir masuk daripada akaun dan entiti berkait 1MDB ke akaun peribadi milik Najib pada 2013.

Najib bagaimanapun berkata wang tersebut merupakan derma keluarga diraja Arab Saudi kepada Umno untuk menjalankan kempen pilihan raya umum tahun itu.


Siasatan pasukan khas melibatkan SPRM itu bagaimanapun tidak diteruskan selepas Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali mendapati Najib tidak bersalah.

Isnin, 1 Mei 2017

Yang tak kena serang hanya Najib dan Umno dalam muktamar Pas

Hari ni hari terakhir muktamar Pas yang berlangsung di Kompleks Pas Kedah di Batu 9, Kota Sarang Semut. Apa yang ada dalam muktamar Pas kali ni?

Tak lain tak bukan serangan perwakilan Pas dan pemimpin tertinggi Pas yang ditalakan kepada parti Amanah,Bersatu,Dap dan PKR. Hari pertama muktamar dewan ulama Pas siap doa lagi Jahanam PAN yang ditujukan kepada Amanah yang lahir selepas perpecahan Pas dua tahun yang lalu.

Hari kedua serangan ditujukan kepada PKR yang dianggap perwakilan Pas tidak setia dan jujur dalam berkawan.Pas jujurkah berkawan?Dalam pru 13 Pas turut letak calon di Kota Damansara dan Sg Acheh walaupun persetujuan awal dua kerusi tu Pas tak bertanding yang akhirnya PR masa tu tumbang kepada BN di dua kerusi tersebut.

Azmin MB Selangor turut jadi serangan Pas dengan alasan bawak masuk artis Barat Selena Gomez dan gelar parti Pas dengan Tok Lebai.Orang Pas dan pemimpin Pas boleh kata apa saja kepada pihak lain tapi bila pemimpin mereka dan parti mereka dikritik mereka tidak dapat terima!

Perwakilan Pas dan pemimpin Pas jugak  mainkan isu Dap yang anti Islam,tak bermusuh dengan orang Cina tapi bermusuh dengan Dap, Umno lebih baik daripada Dap..Ini alasan politik untuk Pas berpeluk dengan Umno yang berjaya memukau semua perwakilan Pas,ahli Pas dan penyokong Pas. Dap dijadikan kambing hitam untuk Pas bermesra dengan Umno sebenarnya.

Parti Bersatu pulak presiden Pas Haji Hadi kata tak tau mana satu imam mana satu makmum..sedap kata kat orang..

Persoalannya kenapa Najib dan Umno yang selama ini dianggap musuh Pas tidak diserang perwakilan Pas dan pemimpin Pas dalam muktamar kali ni? Yang jadikan rakyat negara ini dalam kesempitan untuk kehidupan harian bukan parti2 pembangkang yang diserang Pas tapi Umno,Najib dan BN!

Yang bijak dan selalu ikuti perkembangan politik Pas sejak dulu,kini dan selamanya tahu kenapa Pas kini tak serang Najib.

Sabtu, 29 April 2017

Al Kazzab

Dengan apa yang jadi dalam puak yang mengaku berjuang untuk agama tu aku cuma teringat ada satu drama Melayu berjudul Al Kazzab (pembohong besar).

Kisahnya ada seorang jahil berlagak jadi warak dan alim. Beliau berserban dan berjubah menipu orang kampung yang jugak jahil agama. Seorang pengikutnya bawak balik al kazzab ni tinggal di rumah beliau dan menggelarnya tuan guru.

Satu hari ketika si jahil agama ni tidak ada di rumah ..tuan guru ke dapur dan terlihat isteri si jahil tuang air daripada belakang sehingga tercabut kopiah yang dipakainya. Tuan guru tidak sedar si suaminya pulang dan berkata.."Apa yang tuan guru pandang ada iblis lagikah dalam rumah ni?" Jawab tuan guru.," Bukan ...bila ana tengok isteri anta tuang air ana teringat betapa deritanya anak-anak yang menderita di Palestine"

Dalam satu babak lagi apabila anak murid ni ke kedai kopi terpandang anak2 muda sedang membelek resit nombor ekor dan memarahi mereka..

"Kamu semua ni nak jadi ahli neraka kah tikam nombor ekor.." Tiba2 tuan guru datang dan berkata kepada anak muridnya, "Kenapa marah mereka beli nombor ekor..?"
Jawab anak muridnya ,"Bukankah berjudi tu haram tuan guru?" Jawab tuan guru, "Tak mengapa..setiap perbuatan itu atas niat.." Maka  semakin bertambahlah anak murid tuan guru...
Anak murid tuan guru amat marah apabila ada yang panggil gurunya dengan pak lebai.."Ini bukan pak lebai lah ini tuanguru ..jangan biadap"

Masyarakat jadi rosak bila si jahil berguru dengan orang yang kaki temberang dan jahil yang berlagak jadi tuan guru.

Baru pandai baca doa kenduri kesyukuran,kenduri pulut kuning dah dianggap ulama dan tuan guru sebab tu lah habis jahanam..

Jumaat, 28 April 2017

RAFIZI MASIH DAKWA PEMIMPIN PAS TERIMA DUIT DARI NAJIB

Rafizi terus mendakwa pimpinan Pas terima duit daripada Najib walaupun diserang Pemuda Pas;

Kenyataan Balas Cabaran Pemuda PAS Saya Bertanding di Pandan

Saya membaca laporan serangan yang dibuat oleh perwakilan-perwakilan Pemuda PAS terhadap KEADILAN, terutamanya saya dan Timbalan Presiden KEADILAN, YAB Dato' Seri Azmin Ali.

Secara khusus, perwakilan Pemuda PAS dari Selangor iaitu Mohd Sukri Omar dilaporkan mencabar saya supaya "berani menjadi anak jantan" dan bertanding sekali lagi di Parlimen Pandan.

Saya berasa lucu dengan cabaran itu kerana jika tidak kerana tindakan pentadbiran Dato' Seri Najib Tun Razak yang secara berterusan mengheret saya ke mahkamah (sama ada pertuduhan jenayah atau saman sivil), saya sudah tentu akan mempertahankan kerusi Parlimen Pandan.

Lagi pun saya adalah wakil pembangkang pertama yang memenangi kerusi itu dengan majoriti yang besar iaitu sekitar 27,000 undi (atu 67% undi popular). Malah, kemenangan PRU13 lalu menjadikan saya ahli parlimen Melayu pembangkang yang mempunyai saiz majoriti paling besar di seluruh negara, jauh meninggalkan sahabat-sahabat dari PAS.

Di Pandan juga, undi Melayu yang saya menangi di peringkat Parlimen Pandan jauh meninggalkan undi Melayu yang dimenangi Naib Presiden PAS, Dato Iskandar Abdul Samad yang bertanding di DUN Cempaka di dalam parlimen saya. Maknanya ada pengundi Melayu di Pandan yang mengundi saya tetapi tidak mengundi PAS.

Sebab itu adalah sangat lucu apabila Pemuda PAS mencabar saya bertanding di Pandan kerana saya bukannya takut atau mahu lari ke mana-mana!

Masalahnya saya telah dijatuhkan hukuman penjara satu setengah tahun atas pertuduhan membongkar Laporan Ketua Audit Negara yang mendedahkan bagaimana 1MDB tidak membayar anak syarikat LTAT dan geran kerajaan diambil 1MDB walaupun ia dikeluarkan untuk anak syarikat LTAT.

Atas sabitan itu, saya tidak dapat bertanding lagi dalam pilihanraya akan datang.

Malah, saya mengikuti laporan serangan Pemuda PAS terhadap saya dari kandang tertuduh di Mahkamah Sesyen 8, Mahkamah Shah Alam atas pertuduhan berhubung pendedahan saya mengenai skandal NFC dahulu.

Kalaulah ada anak-anak muda dan pemimpin Pemuda PAS yang sama-sama membantu saya menjalankan amanah melawan penyelewengan dan rasuah besar yang membabitkan pentadbiran Dato' Seri Najib, mungkin di sebelah saya di dalam kandang tertuduh adalah anak-anak muda pimpinan Pemuda PAS ini. Mungkin juga tugas itu dapat diagih-agihkan supaya tidaklah saya terpaksa berdepan sehingga 12 kes mahkamah kerana ada anak muda pimpinan Pemuda PAS yang berani juga membongkarkan penyelewengan rasuah pemerintah dan berdepan dengan hukuman penjara.

Malangnya ada pimpinan PAS (dulu dan kini) yang lebih selesa menerima wang rakyat terus dari Perdana Menteri, atau lagi selesa menyertai rombongan ke luar negara bersama pimpinan kerajaan, atau lebih selesa hadir dalam majlis Kelab Umno di United Kingdom, atau lebih selesa tidak mengundi di Parlimen bila mana belanjawan yang mengutip GST dan menekan rakyat dibentangkan Dato' Seri Najib.

Saya ingat tindakan Pemuda PAS masih belum menyaman saya atau membuat laporan polis mengenai Akuan Berkanun saya menamakan bekas Timbalan Presiden PAS, Datuk Dr Nasharuddin Mat Isa menerima sejumlah wang yang melalui akaun Dato' Seri Najib adalah kerana mereka tidak mahu saya hilang kelayakan bertanding agar mereka dapat berdepan dengan saya dalam PRU14 di Pandan nanti. Begitulah agaknya (bersangka baik).

Mencabar saingan politik kita dengan pelbagai gelaran dan ugutan bukanlah lambang keberanian. Lambang sebenar keberanian ialah berkata benar kepada pemerintah yang berkuasa sepenuhnya dan akan memenjarakan kita kerana kita berkata benar.

Rafizi Ramli
Ahli Parlimen Pandan
Naib Presiden KEADILAN

Khamis, 27 April 2017

Pesta maki hamun dah bermula

Muktamar Dewan Ulama Pas ke 56 di Kedah dimulakan dengan memuji nama Allah dan disudahi dengan memaki parti Amanah negara dengan melaung "Jahanam PAN"

Malu la sikit dah bergelar ulama dok maki hamun parti lawan macam tu..Ulama apa tu.. Ulama kayu ka? Dah tak mampu maki Umno sebab mulut penoh sagon dok kutuk parti yang depa anggap nyamuk..

Patut orang kata Pas parti maki hamun..sebelum ni tuan Presiden Pas dah macam-macam dok maki dengan kalimah barua,babi,anjing dan terkini sekali biawakkan PH.

Menjelang majlis perasmian muktamar penuh Sabtu ini dijangka DAP akan jadi mangsa serangan Pas seterusnya untuk menutup segala bangkai dan kesilapan Pas kepada perwakilan dan pemerhati. Umno dah lama guna cara ni untuk alihkan masalah dalaman parti yang akhirnya Umno turut berpecah dengan lahirnya parti Bersatu.


Baca;Laungan itu dimulakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kedah, Mohd Rejab Md Akhir.
Sebelum laungan 'Jahanam PAN' dilontarkan, Mohd Rejab meminta semua hadirin berdiri kerana beliau ingin mengetuai bacaan ikrar.
“Sebelum saya memulakan ucapan, saya minta semua berdiri kita baca ikrar," katanya.
Bacaan ikrar berkenaan disampaikan dalam bahasa Arab.

Selepas ikrar dibacakan dan laungan takbir bergema sebanyak tiga kali, Mohd Rejab kemudian terus melaungkan "Jahanam PAN".-Malaysiakini..http://www.malaysiakini.com/news/380473

CURI DUIT RAKYAT SAJA TAK KENA PENJARA

Sekarang ni jadi admin group whatsApp pun boleh masuk penjara. Itulah Malaysia negaraku.

Bukan setakat tu saja baca buku,memiliki buku yang kononnya berkaitan dengan keganasan juga boleh dipenjara seperti yang berlaku kepada Siti Noor Aisyah.

Siti Noor Aisyah dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur didapati bersalah di bawah seksyen 130JB (1) (a) Kanun Keseksaan. Aisyah memiliki 12 buah buku yang merupakan item yang berunsur keganasan yang ada kaitan dengan JI, Daesh dan Al-Qaeda.

Bagaimana pulak dengan pencuri wang rakyat, penyamun dan perompak harta negara nombor wahid? Kenapa Najib Razak yang terang-terang duit SRC Internasional berjumlah RM42 juta masuk ke dalam akaun peribadi beliau tidak disiasat? Hanya ikan bilis saja yang jadi mangsa SPRM yang kini ligat memburu pelaku rasuah di sana-sini.

Tengok di negara Korea Selatan Presiden negara itu yang terlibat dengan gejala rasuah dipecat pihak mahkamah tanpa ada belas kasihan. Berbeza di negara kita ...

Rabu, 26 April 2017

Pakar nuklear duduk dalam Pas pun jadi tak cerdik

Mutakhir ni kita melihat politik Pas semakin bingung dan lemas kerana kerenah pemimpin atasan parti itu yang bercempera dalam membuat keputusan politik.

Lihat sajalah antara Tuan Ibrahim dan Haji Hadi bila mereka buka mulut bercakap mengenai kerusi parlimen dan dun orang yang cerdik politik ketawa terbahak-bahak. Baru-baru ni Tuan Ibrahim kata Pas nak bertanding 80 kerusi parlimen parti pembangkang lain jangan bertanding biar Pas saja nak lawan Umno.

Dalam undang-undang pilihanraya tidak ada hak parti politik halang parti politik lain bertanding jika mereka cukup syarat dan layak. Ini bukan kerja Pas nak halang-halang parti lain syeh..! Tak ada istilah kerusi tradisi dalam undang-undang tubuh SPR. Tu hanya istilah biasa dalam pilihanraya umum atau kecil.

Begitu juga dengan Haji Hadi Presiden Pas yang dilihat begitu cengey atau bengis dengan parti pembangkang tapi begitu lunak dan mesra yang amat dengan Umno. Maki hamun membiawakkan parti lain dah jadi sebati dengan mulut beliau.Macam-macam jenis binatang ciptaan Tuhan meniti dibibir beliau yang juga dianggap seorang ulama.Pembangkang biawak besar katanya berbanding Umno..fuuuh!

Masih ada saki baki golongan profesional dalam Pas yang berfikiran positif tidak boleh buat apa-apa untuk mengkritik secara baik pemimpin mereka. Tegur saja akan dianggap derhaka kepada Ulama! Mereka terpaksa berdiam diri nak keluar Pas tak mampu seperti pemimpin lain yang lari tinggalkan Pas..duduklah jadi batu dan kayu,angguk saja seperti walaun dalam kampung yang masih tegar sokong Pas. 

Tak ada beza antara yang cerdik dan tak cerdik lagi hanya mampu berdiam diri walaupun kata-kata nista dan bodoh pemimpin mereka dibenci dan ditertawakan orang...hattta kalau pakar nuklear sekalipun ada dalam Pas tak boleh buat apa-apa..ingat kalau buat bom pun boleh jadi tak meletup!

Selasa, 25 April 2017

Bukti kerjasama Pas dan Umno secara tak rasmi

video
Menjelang pru 14 Pas kini dilihat semakin galak dan mesra sangat dengan Umno.
Hanya golongan yang buta politik saja tak percaya bahawa Pas dan Umno dah jadi DULU, KINI DAN SELAMANYA!