Sabtu, 31 Oktober 2009

Orang Muda Geng Murshidul Am

Pagi tadi dalam pukul 10 pagi aku pergila kesebuah restoran di Shah Alam pekena teh tarik dan telor separuh masak. Sambil aku duduk tunggu teh terik sampai aku bertanya kepada sekumpulan orang muda dalam lingkungan umur 20-an dan 30-an yang berada di hadapan aku:

"Brader saya nak tanya ni macam mana sekarang Pakatan Rakyat perintah Selangor ok ka?Jawab pemuda yang pertama tu- " Bagi saya ok la." Aku tanya lagi -"Apa yang ok?" jawab pemuda tu- "Ya la dulu Dewan Orang Ramai tu Umno saja yang boleh guna tapi sejak Pakatan Rakyat pegang ni semua orang boleh guna tak kira parti, termasuk Umno pun boleh guna. Tapi kenapa adun PKR lari pula?" Aku tak jawab (maknanya orang muda ambil tahu kedaan politik dalam Selangor)

Aku tanya Pemuda yang kedua dengan soalan yang sama. Pemuda yang kedua ni jawab ikhlas dia kata-"memang tak ada masalah Pakatan Rakyat perintah, tapi kenapa Highway LAKSA (Lebuhraya Kemuning Shah Alam ) tak siap-siap lagi?" aku kata -"itu projek Kerajaan Pusat." Dia diam.

Pemuda yang ketiga jawab -"memang ok." pendek saja jawapannya.

Tadi solat isya' aku ke masjid berjamaah. Mereka tanya aku "hang ni Murshidul Am ka sebelah mana?" aku jawab "aku dipihak yang nak pertahankan Pas." "Hang pa macammana?" "kami Murshidul la. Kami tak ada kepentingan apa sokong Pas ni cuma kami kesal orang yang ada jawatan dalam parti timbulkan masalah."

Balik ke rumah aku bersembang dengan orang muda . Dia memang sokong Pas. Orang muda tu menceritakan di tempat kerjanya (kerja kilang) di Shah Alam ni la. Katanya "kami pagi-pagi datang kilang ceritakan apa yang berlaku dalam Pas sekarang ini, kami semua sokong Murshidul Am dan kami tidak suka (nama-nama yang disebut Tok Guru dalam Blog dia) mereka gila jawatan dan pangkat!" aku senyap tak kata apa.

Kata orang muda tu lagi -"ada sorang tu sokong Pas juga dia Ketua Cawangan(dia pertahankan Hasan ali dan Dua orang lagi tu) , kami berlakon jadi orang Umno kutuk dia, dia MC dua hari sebab tak boleh nak jawab apa, dia tak percaya . Kami semua orang muda buka blog tengok apa yang berlaku dalam Pas."

Aku cerita apa yang aku dengar -Wallh hu a'lam

1 ulasan:

  1. KELUHAN NIK AZIZ

    Wibawa Nik Aziz mula santuni DAP Perak
    http://zainulfaqar.wordpress.com/2009/10/31/wibawa-nik-aziz-mula-santuni-dap-perak/

    IPOH, 31 Okt. | Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat petang tadi melahirkan rasa syukur kepada Allah kerana masyarakat bukan Islam, termasuk para pemimpin DAP negeri sudi menjemputnya bersama-sama memperkukuh Majlis Pakatan Rakyat di Perak.

    “Saya bersyukur kepada Allah kerana parti PAS diterima oleh orang bukan Islam. PAS NEGERI TIDAK LAGI MENJEMPUT SAYA DALAM PROGRAM PARTI, tapi Ngeh Khoo Ham…pemimpin DAP yang jemput saya sama-sama perkukuh Pakatan Rakyat di Perak,”

    Dalam nada berjenaka, Nik Aziz melahirkan rasa terkejut kerana PEMIMPIN PAS TIDAK LAGI MENJEMPUTNYA, DISEBABKAN BELIAU MENYOKONG PAKATAN RAKYAT


    ------------

    boleh sesiapa bagi penerangan KENAPA NIK AZIZ DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN???

    Jasa Tok Guru setinggi langit kepada PAS and yet beliau diperlakukan seperti sampah oleh pemimpin PAS sendiri!!!

    Apa wala tu hanya untuk president & timbalan je ke? habistu mursyidul am ni letak bawak kaki je???

    BalasPadam