Ahad, 11 Oktober 2009

Lagi Terkini Dari Bagan Pinang


1.10 tengahari : Terbaru! seorang pemuda PAS cedera dibelasah 15 orang pemuda Umno. Namun pihak polis yang berada ditempat kejadian hanya menangkap seorang sahaja daripada pemuda Umno itu.


12.25 tengahari : Di SK. Panglima Adnan bagan Pinang, kekecohan bermula sekali lagi, pemuda Umno lebih agresif dengan membaling batu sesuka hati.

12.30 tengahari : Di SK. Si Rusa keadaan tenang, kedua-dua petugas dan penyokong parti kelihatan letih dan hanya duduk merayu undi.

12.25 tengahari : Di SJKT Ladang Atherton - 200 atau 40% pengundi telah keluar melaksanakan tanggungjawab mengundi. Menteri Besar juga nampaknya baru sampai di sana namun beredar setelah tidak dapat masuk ke tempat pengundian. Kebanyakan kaum india di Atherton memberi sokongan penuh pada calon PAS.


12.20 tengahari : Sehingga jam 12 tengahari tadi, seramai 4,220 atau 46.5 % telah keluar mengundi bagi melaksanakan tanggungjawab masing-masing.

12.10 tengahari : Keadaan kini semakin tegang di SK. Panglima Adnan Bagan Pinang, seorang pegawai polis cedara dibaling batu oleh penyokong Umno.

12.05 tengahari : Di pusat mengundi SK Si Rusa, situasinya juga sama dengan kedua-dua penyokong PAS dan BN masih merayu undi, namun penyokong Umno semakin agresif. Keadaan juga tegang di sekolah tersebut, FRU sedang mengawal ketat. Turut kelihatan disana, Ketua Muslimat PAS Kedah, Ustazah Aisyah Ghazali dan Pengerusi Lajnah Guaman PAS, Hanifa Maidin.

11.45 pagi : Pengarah Pilihanraya Kecil PAS Bagan Pinang, Salahuddin Ayub sejak awal pagi tadi bersama dengan beberapa orang pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat membuat lawatan kesemua pos PAS di 8 UPU.

11.22 pagi : Laporan dari SJKT Ladang Siliau - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin cuba mencabuli hak undang-undang dengan cubaan masuk ke tempat pengundian. Namun beliau disekat masuk penyokong PAS lalu dia hanya bahawa beliau 'tersilap masuk' kawasan tersebut.

11.20 pagi : Laporan dari Teluk Kemang, dua orang Pemuda Umno telah ditangkap polis atas tindakan ganas menumbuk seorang penyokong PAS. Insiden berlaku apabila penyokong BN memulakan serangan dengan membaling batu kearah penyokong PAS, kemudian berbalas baling botol.

11.18 pagi : Dua buah trak polis simpanan persekutuan (FRU) menuju ke Teluk Kemang, dari sumber laporan berlakunya pergaduhan disana.

11.13 pagi : Calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar kini di Sek.jenis Keb. (Tamil) dan (Cina) Ladang Bradwall, sedang melihat proses pengundian didalam dewan, mengambil kesempatan beramah mesra dengan pengundi disana.

11.00 jpagi : Sehingga jam ini, seramai 3,239 atau 35.7 % daripada 9,060 pengundi biasa sudah keluar mengundi pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang ini.

10.40 pagi : Calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar sedang menuju ke SK Teluk Kemang, terperangkap dalam lalu lintas sepanjang perjalanan ke sana.


10.30 pagi : Dari UPU Bagan Pinang - 350 pengundi telah keluar mengundi. Dari UPU Pekan Siliau - 19.5% pengundi telah keluar mengundi.

prkn31baganpinang.pas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan