Sabtu, 24 Oktober 2009

Dah Mula Besuara

Semakin panas isu Muktamar Khas yang dicadangkan Tok Guru Nik Aziz. Timbalan Presiden Pas, Nasarudin Mat Isa kononnya apa yang dicakap Tok Guru itu akan dibawa dalam mensyuarat Majlis Syura dalam masa terdekat.

Nasa juga akan jumpa Tok Guru untuk dapat penjelasan sama ada betul atau tidak apa yang Tok Guru tulis itu pendapat Tok Guru atau tulisan orang lain. Sinar harian klik

Pas Selangor pula tolak Muktamar Khas dengan alasan semua ahli Pas berdiri teguh belakang Presiden dan lain-lain kepimpinan. Baca Di Sini. Ketua Penerangan Pas Selangor anggap Tok Guru macam ada 'sesuatu' buat cadangan tersebut.

Pemimpin Pas sekarang mungkin sedang bertungkus lumus untuk menangani apa yang disyorkan Tok Guru itu supaya Pas tidak berantakkan sesama sendiri. Kekuatan Pas akan jadi kelemahan dan akan diambil kesempatan oleh musuh tradisi Pas Umno untuk kucarkacirkan lagi keadaan. Ini semua disebabkan mainan politik dalaman yang dah tak dapat disembunyikan lagi.

Marah sungguh Tok Guru kali ini. Berjayalah Umno kucar-kacirkan Pas dan seronoklah mana-mana pemimpin Pas yang beria-ia mahukan kerjasama politik dengan Umno.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan