Isnin, 26 Oktober 2009

"Saya Dah Tua"- MB Kedah

Hanya semata-mata nama Azizan Abdul Razak disebut dalam tulisan Prof Aziz Bari dan juga paste dan copy dalam blog Tok guru Ustaz Azizan yang juga MB Kedah telah menyatakan beliau tidak bersetuju untuk jadi Presiden Pas dan juga Timbalan Presiden jika diminta berbuat demikian kerana mahu tumpu kepada kerja parti diperingkat negeri sahaja bacaan lanjut di sini

“Tak payah nak fikir soal jawatan parti peringkat tertinggi. Tak payahlah nak bayangkan jawatan Presiden atau Timbalan Presiden Pas. Saya dah tak minat kerana dah tua, la ni dah masuk 65 tahun.

“Biar saya tumpu untuk memperkemas dan memperkasakan parti peringkat negeri Kedah. Itu pun dah mencukupi dengan usia saya sekarang ini,” katanya kepada Sinar Harian selepas penutupan majlis Gotong-royong Perdana Daerah Kulim di Taman Mahsuri di sini, semalam.


“Saya menjadi Naib Presiden Pas pada 2004 tetapi melepaskan jawatan dengan tidak menawarkan diri dicalonkan semula setelah menjalani pembedahan jantung.

“Jika mempunyai cita-cita tinggi dalam parti, sudah pasti saya boleh meneruskan agenda itu pada waktu berkenaan,” katanya.

Mengenai kemelut Pas, beliau berkata, tiada apa-apa masalah yang berlaku dalam parti itu sekarang ini kerana ia lebih kepada perbezaan pendapat antara pemimpin tertentu.

“Bukan ada masalah apa pun sehingga memerlukan kepada EGM. Ini berbeza dengan MCA yang ada masalah kepimpinan atau UMNO yang berusaha memperkukuhkan kedudukan parti selepas pilihan raya umum,” katanya.-sinar harian

Eloklah Ustaz Azizan tumpu pada negeri Kedah banyak lagi benda tak selesai kat negeri Kedah tu terutama isu sampah di Alor Setar dan juga tambah baik Syiar Islam di Kedah.

Happy Birthday!

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah. Sedar juga Sdr Azizian ni. Rumah kata pergi, kubur kata mari.

    BalasPadam