Ahad, 11 Oktober 2009

Bagan Pinang : Antara Maruah Dan Rasuah


BAGAN PINANG, 11 Okt - Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar mengumpamakan bahawa pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang hari ini merupakan pertarungan antara 'maruah' dan 'rasuah'.
Jelas beliau, apabila tanah-tanah pantai dan kampung dikaut oleh para kroni calon BN, yang hanya tinggal pada pengundi hanyalah maruah dan harga diri.


"Seandainya Tan Sri Isa Samad terpilih menjadi ADUN, para pengundi diibaratkan seperti telah menjual harga diri mereka," ujarnya ketika berucap di hadapan para penyokong dekat sini malam tadi.


Mengambil contoh perhimpunan agung khas MCA yang baru berlalu, beliau memuji perwakilan MCA yang berani membuat keputusan dengan mementingkan integriti dan moraliti pemimpin yang dipilih.


"Malahan, keberanian yang ditunjukkan oleh perwakilan MCA itu jauh lebih tinggi daripada perwakilan UMNO," ujarnya menyelar tindakan sekumpulan samseng pemuda Umno yang bertindak ganas baru-baru ini.


Mahfuz dalam pada itu turut mencabar jentera-jentera Umno yang datang daripada seluruh pelusuk negara supaya menutup markaz dan kembali ke negeri asal mereka sekiranya mereka masih mempunyai maruah.


Beliau dalam ceramah akhir sebelum menjelang tengah malam tadi berharap agar semua pengundi dapat membuat pilihan yang sebijaknya dalam memilih pemimpin terutamanya yang melibatkan rasuah.


"Gelombang menolak rasuah ini akan bermula di Bagan Pinang, kembalikan maruah rakyat dalam pilihan raya ini," ujarnya lagi.


prkn31baganpinang.pas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan