Rabu, 28 Oktober 2009

Sembang-sembang dengan orang Pas Shah Alam

Dok tunggu keputusan Mensyuarat Khas Pas Pusat pun belum dapat petanda lagi, lebih baik aku cerita apa yang aku sembang dengan seorang ahli Pas peringkat kawasan di Shah Alam siang tadi.Dia ada jawatan peringkat kawasan di Shah Alam. Beliau tak bagi aku sebut nama. Tengok cara dia bercakap dia memang setia dan wala' pada Hasan Ali Pesuruhjaya Pas Selangor. Sembangnya begini:

H: Hang percaya ke ada orang Pas pro Umno?
Aku: Percaya.
H: Ada bukti?
Aku: Buktinya isu Muqabalah dan UG.
H: Itu dah tutup buku dah kenapa nak diungkit?
Aku: Nasarudin Mat Isa dan Hasan Ali panggil blogger Umno dan lain-lain blogger cerita isu lepas pru-12 dan masalah parti tu bukankah kira buka semula?
H:Kau tahu ka apa yang dibincang dalam perjumpaan tu ?
Aku: Aku tahu melalui blogger Penarik Beca dan Albanjari online.
H: Tu la blogger2 ni semua penipu dan pembohong lain yang dicakap lain yang ditulis.Kau tanya orang yang pi dengar nama dia Zack, kau tanya dia apa Hasan Ali dan Nasa cakap malam tu. Tak ada pun cakap nak jual Pas kepada Umno.
Aku:Memang tak jual Pas kepada Umno tapi nak bersama Umno tu ada.
H:Hang cakap kena ada bukti, jangan main cakap saja.
Aku: Kalau tak ada angin takkan pokok bergoyang.
H: Kalau Hasan Ali tu pro-Umno nak bersama Umno bagi bukti , aku akan cakap dengan Khalid Samad biar bawa keperingkat atasan parti atau Majlis Syura pecat Hasan Ali dan Nasarudin Mat Isa.

Aku telefon si Zack tu dan tanya secara ringkas apa yang dibincangkan dalam majlis bersama blogger2, dan blogger Umno tu. Kata Zack , memang blogger Umno tu ada , anak Sanusi Junid tu memang datang tapi tak dijemput cuma ikut kawan dia datang.Maklumat lanjut belum dapat. Zainuddin yang badan besar tu dulu kerja kat Masjid Negeri ,Shah Alam kalau tak silap dulu buka Tadika Islam kat Masjid Negeri sekarang dah pindah kat Surau Seksten 2 Shah Alam.

Aku minta Zack tu email kat aku apa yang dibincang dalam perjumpaan tersebut, katanya kalau dia free dia akan email.

1 ulasan:

  1. mmg sah aku ni busuk hati...suka tgk PAS berpecah...cissss. masakan pokok bergoyang...masakan pokok bergoyang. apa saiz setan dlm hati kau tak tau lah.

    BalasPadam