Ahad, 11 Oktober 2009

Pusat Mengundi Ditutup

Jam 5.00 petang:Pusat mengundi di tutup

4.35 petang : Tinggal tidak sampai 30 minit lagi waktu proses membuang undi tamat. Jalan-jalan menuju ke tempat mengundi mulai lengang. Petugas dan penyokong kedua-dua parti kian berkurangan.

4.25 petang : Peratusan mengundi di SK Panglima Adnan Bagan Pinang setakat jam 4 tadi 71%, dijangka akan mencecah 73% bila pusat mengundi ditutup.


4.20 petang : Seramai 6,301 pemilih, atau 69.5 peratus, di Bagan Pinang keluar mengundi sehingga pukul 4 petang - sejam lagi sebelum tempoh membuang undi bagi pilihan raya kecil DUN tersebut ditutup.

4.12 petang : Kekecohan mula berlaku semula di UPU Bagan Pinang sewaktu calon BN, Isa samad tiba di sana. Juga ada seorang puteri Umno dikejarkan ke hospital akibat sakit dada, katanya menjerit terlebih.

4.10 petang : Dari UPU Bagan Pinang, Umno gunakan kumpulan sorak pemuda India untuk sokong mereka, laungkan 'Hidup Umno' dan buat kekekcohan, mereka senyap apabila satu suara menyampu, 'Hidup Kugan'.

3.59 petang : Graf pengundi yang keluar mulai menurun. Mengikut statiktik peratusan yang ada sekrang, dijangka menyukarkan pencapaian sasaran 805 oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan PAS sendiri.

3.45 petang : Laporan dari SK Sri Rusa, sebanyak 58.25% telah keluar mengundi. Keadaan antara kediua-dua penyokong amasih tegang. 'Serang mulut' memanaskan keadaan yang sememangnya panas ketika ini.


prkn31baganpinang.pas


Tiada ulasan:

Catat Ulasan