Isnin, 26 Oktober 2009

"Saya Tak Rasa Terluka"- Mustafa Ali

EGM atau Muktamar Khas Pas dah tak jadi buat 'sementara waktu' dan akan digantikan dengan Mensyuarat Khas pada Rabu ini. Presiden Pas telah titahkan supaya Setiausaha Agung Pas , Mustafa Ali untuk hantar surat kepada semua pimpinan tertinggi Pas Pusat dan Negeri untuk hadir ke dalam Mensyuarat Khas tersebut. Baca di sini-malaysiakini

Musatafa Ali bila ditanya adakah Tok Guru Nik Aziz akan hadir, jawab Mustafa:

"Beliau (Nik Aziz) hadir sebagai pesuruhjaya dan sebagai jemputan khas kerana kita nak dengar sendiri (mengapa) beliau buat kenyataan begitu.

"Kita berharap tok guru akan hadir," katanya dalam sidang media berhubung isu itu di Kuala Lumpur pagi ini. Mustafa Ali juga nafi masih ada hubungan dalam isu Kerajaan Perpaduan

"Kerjasama politik (dengan Umno), kita sudah tutup buku kerana keputusan muktamar. Tetapi perbincangan antara kerajaan dengan kerajaan, dalam konteks federalisme sebagai contoh isu royalti, tidak jadi masalah,” katanya.

"Tidak ada kerjasama dengan Umno, kita sedang memperkukuhkan Pakatan Rakyat."-malaysiakini

Beliau juga dilaporkan tidak terluka dan ambik hati kerana nama beliau disebut dalam blog Tok Guru sebagai salah seorang yang mesti diambil tindakan.

"Tapi kalau tanya perasaan saya, saya orang paling tenang pada hari ini. Tok Guru sebut nama saya, saya tak rasa terluka," katanya.-malaysiakini

Pas yang telah dianggap berpecah dua dan telah terbelah dua oleh Umno diambil kesempatan politik oleh pemimpin Umno untuk perlecehkan Pas dan pihak Umno yang bersetuju dengan kerajaan perpaduan sikit masa lalu minta Tok Guru letak jawatan.

Sesetengah ahli Pas dan penyokong Pas ada yang tak percaya bahawa ada kewujudan kerjasama politik dengan Umno sehinggalah timbul apa yang dikatakan ada rundingan sulit untuk bentuk kerajaan campuran Pas-Umno selepas pru-12 yang lalu. Kata seorang sahabat kepada aku:

" Hanya si cerdik dan tidak buta saja boleh jadi raja kepada orang-orang yang buta disekelilinngnya. Si buta tidak nampak apa-apa hanya mendengar arahan."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan