Jumaat, 30 Oktober 2009

Punca Tok Guru Desak EGM

Aku tak mau cakap lagi berkenaan Kerajaan Perpaduan kerana dah tutup buku lagi sekali oleh Tuan Presiden Pas Tok Guru Hadi Awang selepas Mensyuarat Khas s yang lalu. Tak mau lagi nak sebut benda tu buat 'sementara waktu'.

Sekarang timbul desas desus dan daripada sumber-sumber yang dipercayai apa punca sebenarnya Tok Guru Nik Aziz dalam blog beliau menyebut nama -nama yang dikatakan membawa masalah kepada parti Pas. Menurut sumber-sumber daripada Selangor , sebelum Tok Guru menulis dalam blog beliau telah berlaku pertemuan antara segelintir Pemuda Pas Selangor dengan PJ Pas Selangor , Hasan Ali yang membincangkan beberapa perkara yang berkaitan Pas Selangor dan Pakatan Rakyat di Selangor. Dalam pertemuan tersebut dikatakan ada pihak yang telah merakam pertemuan antara Hasan Ali dan beberapa Pemuda Pas Selangor dan rakaman itu telah pun diketahui oleh Tok Guru Nik Aziz. Butir-butir perbualan dalam rakaman itudikatakan tidak menyenangkan Tok Guru. Inilah puncanya Tok Guru melepaskan rasa tidak puas hati beliau dalam Blognya.

Perjumpaan Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa dengan blogger-blogger 'campuran' tu tidak ada kaitan dengan apa yang Tok Guru tulis dalam blognya kerana perjumpaan itu hanya beberapa hari saja sebelum Mensyuarat Khas.

Wallh hu a'lam

1 ulasan:

  1. Woit Misai Merah, orang kuat parti hangpa tu tuan Haji Mat Sabu apa dok ponteng meyuarat khas baru2 ni. Dia dok pi minum teh dgn DSAI ka? Kesian kat TGNA tak dak sapa nak backing dia. Hangpa tahu tak isu UG ni akan hidup semula bila TGNA meninggal dunia yg fana ni. Pemimpin2 hangpa yg lain tu tak dak ilmu mantiq. Kalau tak dak ilmu mantiq tak cukup nafas nak lawan Umno dan sekutunya. MAMPUIH UMNO!

    BalasPadam