Selasa, 4 Ogos 2009

Siapa Yang Kena Upah?

Rais Yatim yang dulunya dalam Semangat 46 'nak bakar jambatan Umno' tuduh rakyat dan orang muda yang berarak buat demontrasi anti ISA berkata mereka diupah untuk hadir demo anti ISA.

Siapa upah siapa sebenarnya ni? kalau jenis makan nasi bungkus 'free', duit tambang percuma, kenderaan disediakan itu adalah kerja Umno yang ajar orang Umno semuanya ditanggung beres oleh Umno. Sebab tu himpunan Umno dan kerja buat Umno kalau tak ada orang ramai datang sebab duit tak 'didahulukan'.

Aku sekupang pun tak dapat keluar duit poket , makan dan tiket 'komuter' tanggung sendiri hadir himpunan tersebut , semata-mata rasa tanggungjawab terhadap insan yang terpenjara dan dikurung di Kamunting tanpa dibicarakan.

Aku dah kata dah punca Umno menggeletar tengok Himpunan anti ISA ni kerana ramainya orang Melayu yang hadir, sebab tu Umno tuduh macam-macam. Umno jadi 'gabra' bila orang muda dan orang Melayu lawan Umno.

1 ulasan:

  1. tah...pemimpin amno memang bengong tahap cipan,kata orang yang pegi himpunan dapat upah.kita orang2 pr berjuang bukan sebab duit la...kita nak hak kita,keadilan untuk semua rakyat bukan macam puak amno/bn taik palat,asal nak buat aktiviti mesti 'duit'.pegi mampuslah amno dan sekutunya....takbir!!!

    BalasPadam