Rabu, 5 Ogos 2009

Isu Arak :Ronnie Liu jangan melampau

Aku sokong tindakan Pas Selangor yang kecam dan kritik Ronnie Liu, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan kerana campurtangan urusan MPSJ dan MBSA dalam isu rampasan arak di 7-eleven baru-baru ni. Pas Selangor juga minta MB Selangor pecat Ronnie Liu.

Pas di Selangor jangan berdiam diri kalau melibatkan benda2 haram nak dirampas dan tindakan penguakuasa adalah patut disokong kerana di Shah Alam majoritinya dari segi komposisi kaum, Melayu-Islam adalah golongan majoriti

Tentu kita orang Islam rasa bimbang dengan penjualan arak secara terbuka di kedai 7-eleven yang wujud sejak zaman umno-bn lagi. Di Sri Muda , Shah Alam lagi teruk, boleh dikatakan semua kedai runcit ada jual arak secara terbuka sejak sekian lama dan jadi tumpuan warga asing seperti Bangladesh, Myanmar, Vietnam dan Nepal, termasuk rakyat tempatan.

Pakat-pakat la tapi kalau melibatkan benda yang diharamkan dalam Islam kita kena tegas walaupun pahit.Di Shah Alam dah ramai anak2 Melayu Islam membeli arak di kedai2 yang berani meletakkan benda haram tu dengan minuman biasa.

Kalau tak boleh faham dan asyik cakap disabotaj saja lebih baik letak jawatan. Orang Umno pula patut sokong tindakan Pas dalam isu arak ni jangan asyik nak politik kan isu arak ni, kerana benda haram ni tak kenal anak Pas atau Umno.

3 ulasan:

  1. APA HUKUM ORANG ISLAM LELAKI DAN PEREMPUAN YG BEKERJA MAKAN GAJI DENGAN KEDAI2 7-11, GIANT, TESCO dan SEUMPAMANYA YANG ADA MENJUAL MINUMAN ARAK ?

    BalasPadam
  2. haram,, sumanya haram,, ronnie tieu pun haram.. so-hai punya ronnie,, tiu na seng

    BalasPadam
  3. Hang habaq mai orang Umno mana yang mau anak depa mentekedarah arak??

    Toksah duk perah otak bab sokongan. Pilihanraya kali tu pun orang pilih pasai benda nak pi perelok. La ni hang pi sembang dgn Mat Sabu, awat PAS Kedah tarak teloq macam PAS Selangor?? Satu kedai judi pun tak tutup. Tumbuh bercambah lagi ada la..

    Huiih..mai kat Cina, cukup bagi muka. Awat? Cina lanie pun dah boleh bertakbir dah ka? Macam Ronnie Liu?? Take Beer!! Take Beer!!!

    BalasPadam