Selasa, 4 Ogos 2009

Bang Mat Sabu Tak Berapa Minat Kerusi Dun?

Dalam dok sembang-sembang pekena teh tarik aku tanya Bang Mat, mau ka jadi wakil rakyat Permatang Pasir, jawab Bang Mat-"Tak tau la lagi, terserah pada pimpinan, lagi pun kerusi dun ni tak berapa 'mengancam', tak luas , tak boleh pi mana- mana dah dok kot tu ja lah. Apa pun kita akur dengan pucuk pimpinan."

Mat Sabu calon popular dulunya Ahli Parlimen yang menang di Parlimen Nilam Puri, Kubang Kerian dan juga Kuala Kedah, tapi nasib tak menyebelahi beliau dalam pru-i2 yang lalu kalah di Kuala Trengganu.Pernah ditahan ISA sebanyak 2 kali dan berpuluh-kes himpunan dan tunjuk perasaan yang beliau hadapi.

Sentiasa di hadapan setiap kali ada tunjuk perasaan dan demontrasi yang libatkan Pas dan Pakatan Rakyat dalam apa jua isu.

4 ulasan:

  1. Woit Misai Merah, Abang Mat hangpa tu kata "tak boleh pi mana- mana dah dok kot tu ja lah". Dia tu dah tua nak merayau kat mana lagi. Jengok2 la orang kampong sendiri. Bukan kot nak berbakti kepada orang kampong sendiri pun tak boleh beri masa. Bukan lama mana pun. Kata Arifbillah, seorang juara sentiasa di atas pentas perjuangan walaupun di kampong sendiri. Jika di kampong sendiri pun segan jadi juara lupakanlah pentas di juara luar kampong sendiri. Kita mesti juara di kampong sendiri mahupun di peringkat kebangsaan dan di peringkat antarabangsa. Kot dia cuak dgn kebangkitan golongan mamak di negeri Boria.

    BalasPadam
  2. Golongan mamak di negeri boria??? Ha..ha..ha.. Geng mamak ni dah bersepah kat mana-mana. Kaki putar alam punya geng. Melayu saja dok bodo kena pemuhong.

    BalasPadam
  3. Ada naik ka lu punya abang mat.

    BalasPadam
  4. Abang Mat hangpa tu tak berani hadapi mamak Penang. Sebab mereka(pergi jahanam umno) masih tuduh kata Saiful kena tutuh pungkuq. Belakang pejabat Pas di Kuala Lumpur tu ramai warga Kuala Lumpur yg melanggan dan pajak dgn manusia jenis ni. Kita harap para ustaz Pas selalu berkunjung ke pejabat Pas dpt buat operasi utk menghapus makhluk perosak ni. Jangan hangpa dok joint venture pulak. JAHANAM UMNO !

    BalasPadam