Rabu, 25 November 2009

Teruk Saya Ni Sebenarnya-TGNA

Entah betul atau tidak apa yang Tok Guru Nik Aziz sebut seperti yang dilaporkan Utusan Malaysia ini aku petik juga untuk dibaca. Tok Guru katanya mengulas apa yang berlaku berikutan beliau menyuruh menantunya letak jawatan sebagai CEO PMBK


"Kita sebagai manusia ada masa terganggu. Nabi Muhammad SAW lebih dari sebulan tak berjumpa dengan orang ramai bila timbul fitnah terhadap isterinya, Siti Aisyah. Peristiwa Al-Ifki itu begitu sekali mendukacitakan, mengecewakan sampai sebulan Nabi tak berhubung dengan orang ramai.

''Teruk saya ini sebenarnya, tapi begitulah. Kita bergantung dengan Allah, minta doa, sebelum subuh kita bangun, kalau boleh menangis sebagai saksi," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Dewan Harian Badan Perhubungan Pas Kelantan di sini hari ini.

Bagaimanapun kata Nik Abdul Aziz, beliau berasa lega sekarang kerana isu itu dianggapnya sudah selesai berikutan arahannya kepada Abdul Ariffahmi supaya meletakkan jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) PMBK semalam.

Beliau menafikan keputusan yang dibuatnya itu kerana tekanan kepimpinan Pas Pusat.

"Ini yang dipanggil berpakat, tegur menegur, itu asas Islam. Saya tekan Pusat, Pusat tekan saya. Masa saya cadangkan EGM (mesyuarat agung luar biasa) baru-baru ini, ada orang setuju, sebab itu saya tekan dia (Pusat).

"(Saya) lega yang ini selesai. Ini satu, yang depan lagi Wallahu A'lam. Biasalah kita serang musuh, musuh serang kita. Kita jangan emosi," ujarnya.-utusan malaysia online

Sebenarnya menantu Tok Guru patut undur diri sudah lama sebelum Tok Guru sendiri yang suruh menantunya letak jawatan. Apa yang berlaku sudah berlaku dah tak boleh nak 'gostan' lagi. Terimakasih TokGuru atas keputusan yang Tok Guru buat demi masa depan Pas dan Kerajaan Negeri Kelantan yang juga bergelar 'Serambi Mekah'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan