Khamis, 26 November 2009

Bila Air Dah Nak Kering Sirip Ikan Dah Mula Nampak

Cerita lagi pasai isu yang berlaku dalam Pas. Tadi dok bersembang-sembang dengan orang Pas dia dok sebut pasai isu peralihan kuasa MB Kelantan yang heboh diperkatakan media. Timbalan PJ Tiga Pas KelantanNik Amar setuju Ahmad Yaakob jadi MB ganti Tok guru, Husam kata jangan calon beliau jadi MB dan Ahmad Yaakob memang layak jadi MB.

Kata sahabat tu -"sekarang ni apa yang berlaku dalam isu nak suruh Tok guru berenti jadi MB atau suruh letak jawatan la senang cakap cuma nampak kasar sangat kalau kata macam tu dah ibarat air yang dah nak kering sirip ikan dah mula nampak."

Air yang tenang jangan disangka tidak ada buaya. Nampak tenang diluar hati dalam bergelora masing -masing nak jadi MB Kelantan. Nak cuba duduk kerusi yang Tok Guru duduk selama 19 tahun.Kenapa Tok guru sebut Husam Musa seorang yang cerdik secara umum?

Kata-kata pujian Tok guru itu menyebabkan ramai pemimpin Pas Kelantan yang tak sebulu dengan Husam memendam rasa, kecewa yang amat, hati terluka. Macam juga tiga orang yang dijemput datang kerumah kita. Seorang diberi buah tangan bila nak balik yang dua lagi kita tak bagi apa. Mereka tetap senyum tapi dalam hati Tuhan saja yang tahu.

1 ulasan:

  1. Ooooo...macam tu ka.. Jenih kelapaq kuasa jugak no orang PAS ni...

    BalasPadam