Isnin, 23 November 2009

Saya Akur Dengan Keputusan Tok Guru -Ariffahmi

Memang dah sah menantu Tok guru Nik Aziz dah letak jawatan. Semoga segala kekalutan dan rasa tidak tenteram penyokong dan ahli Pas akan terubat dengan keputusan Ariffahmi letak jawatan sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan(PMBK).

Umno tentu tak dapat lagi mainkan isu kroni dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan dengan perletakkan jawatan menantu Tok Guru itu.Kata Ariffahmi;

“Peletakan jawatan saya bukan bermakna saya bersalah... segala fitnah yang dilontarkan kepada saya itu tetap saya nafikan. Hanya masa yang akan menentukan.

“Saya berundur kerana akur dengan keputusan Tuan Guru, atas rasa sayang dan hormat saya kepada dia dan untuk menjaga imejnya dan juga imej kerajaan negeri. Saya akan menghantar surat perletakan jawatan saya secepat mungkin,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Sementara Bernama pula melaporkan TGNA berkata;

"Semuanya nasihat saya untuk menjaga nama baik kepimpinan Islam khususnya PAS. Nasihat kepada saya supaya menantu saya mengundur diri.

"Dulu masa saya lantik beliau, ada Penasihat Undang-undang, beliau tidak komen apa. Jadi saya lantik. Nanti untuk elak fitnah melalui bermacam saluran seperti surat layang jadi tidak mahu fitnah ini berkembang," katanya kepada pemberita selepas pertemuan itu di sini hari ini.

Ariffahmi dalam laporan bernama atas kata-kata Tok Guru itu berkata;


"Saya ingin menyatakan saya dapat terima keputusan ini dengan hati yang lapang dan keputusan ini dibuat untuk menjaga nama baik kepimpinan Islam, kepimpanan PAS Kelantan dan parti.

"Terima Kasih kerana saya diberi kepercayaan kepada Tok Guru selama lapan tahun di PMBK dan jawatan terakhir saya adalah Ketua Pegawai Eksekutif," katanya.-Bernama klik di sini



Tiada ulasan:

Catat Ulasan