Rabu, 25 November 2009

Hasan Ali Sedia Temui Jawatankuasa Disipiln Parti


Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Ali berkata beliau sedia menemui Jawatankuasa Disiplin parti itu sekiranya surat membela diri yang diserahkan dua hari lalu gagal memuaskan hati mereka.

Menurutnya,surat membela diri yang diserahkan kepada Jawatankuasa Displin parti mengandungi jawapan yang lengkap mengenai beliau,ahli pas dan masyarakat Selangor.

"Saya sudah menerima surat itu dan pun menjawab, dua hari yang lepas saya telah menyampaikan kepada Jawatankuasa Displin jawapan -jawapan saya kepada pertuduhan yang telah dikenakan kepada saya.Pada umumnya saya telah memberikan jawapan seadil-adilnya buat saya, buat ahli Pas dan buat anggota masyarakat negeri Selangor ini, saya mengharapkan saya diberikan keadilan dalam pengertian kalau jawatankuasa displin sudah membaca jawapan saya itu kalau ada ruang-ruang yang di dapati tidak jelas saya bersedia bila-bila masa sahaja untuk menghadap jawatankuasa displin dan menerangkan butiran-butiran yang perlu kepada penerangan lanjut",katanya

Datuk Hassan berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai surat membela diri berhubung tuduhan menyokong cadangan penubuhan kerajaan perpaduan dengan UMNO.

Jawatankuasa disiplin parti itu sebelum ini mengenal pasti beberapa individu termasuk Dr Hassan untuk membela diri berhubung tuduhan yang dibangkitkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sementara itu, dalam sidang media yang sama, Datuk Hassan menafikan berlaku perletakkan jawatan melibatkan beberapa pemimpin parti di negeri ini.

"Tak da, tak ada,saya tidak menerima sebarang surat perletakan jawatan"katanya.

Tv Selangor.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan