Khamis, 26 November 2009

Ahmad Yaakob Layak- Nik Amar

Walaupun MB Kelantan Tok Guru Nik Aziz belum menyatakan bersedia untuk berundur daripada jawatan yang dipegangnya lambat laun jawatan MB Kelantan itu tetap juga akan bertukar tangan. Tok Guru buat masa sekarang masih mampu memegang jawatan itu tapi bila timbul isu dalam Kerajaan Negeri Kelantan saja baru ada suara-suara yang seolah-olah menyuruh Tok Guru berundur.

Terkini seperti yang dilapor Bernama, Nik Amar Nik Abdullah pula bersetuju supaya pengganti Tok Guru jika berundur ialah Timbalan Menteri Besar Kelantan , Ahmad Yaakob .

"Berdasarkan hiraki parti, Datuk Ahmad (Yakob) paling layak memegang jawatan itu," katanya kepada pemberita selepas majlis penghayatan wukuf peringkat negeri di Pusat Tarbiayah Islamiah Kelantan (PUTIK), Pengkalan Chepa, dekat sini, Khamis.

Ditanya mengenai kenyataan Husam tidak dicalonkan sebagai Menteri Besar bagi mengambil alih tempat Nik Aziz jika Menteri Besar melepaskan jawatannya, Mohd Amar berkata itu pendapat peribadi Husam sendiri.

"Itu hak dan soal dia, saya tidak boleh kata apa," katanya.-Bernama klik di sini

Pas tanpa dua Tok Guru yang ada dalam Pas ibarat isi dengan kuku, jika Pas tanpa dua Tok Guru dalam keadaan sekarang akan jadi pincang. Tidak dinafikan Tok Guru Nik Aziz adalah 'ikon' dalam Pas. Begitu juga dengan Presiden Pas sekarang Tuan Guru Haji Hadi, walaupun ada kelemahan kerana dihurung anai-anai siapa yang mampu ambil alih tempat beliau. Suluh punya suluh tak nampak lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan