Rabu, 25 Januari 2012

Samseng Jalan Kebun 'Bob Ayam' ditahan polis

Menurut penduduk Jalan Kebun, Shah Alam  nama samseng yang terlibat dalam kejadian pukul (klik) dan buat kacau di Dewan Orang Ramai Jalan Kebun Shah Alam tu bukan bernama Baharom seperti yang didedahkan beberapa blog tapi nama beliau ialah Mohd Razali Rahman atau digelar 'Bob Ayam'.Pihak polis telah datang ke rumah beliau dan dikatakan telah ditahan pihak polis untuk tindakan lanjut.Beliau juga dikatakan bekerja sebagai polis bantuan.'Bob Ayam' juga tidak keluar rumah selepas malam kejadian di dewan Orangramai Jalan Kebun kerana bimbangkan keselamatan dirinya.

Sementara itu sinarharianonline melaporkan;

Satu ditahan berhubung serangan ceramah ABU

 Polis Selangor telah menahan seorang lelaki berusia lewat 20-an bagi membantu siasatan insiden serangan ketika ceramah Asal Bukan Umno (ABU) di Dewan Orang Ramai Majlis Bandaraya Shah Alam, Jalan Kebun di sini, Sabtu  lalu.

Dia ditahan pagi semalam selepas dikenal pasti antara yang menimbulkan kekecohan.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek lagi dan siasatan sudah mula dijalankan selepas kejadian tersebut berlaku.

Menurutnya, lelaki tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan dan keterangan daripada saksi juga sudah diambil.

“Tangkapan susulan akan dibuat selepas ini kerana dipercayai kekecohan ini ditimbulkan oleh beberapa individu yang dikenal pasti orang awam yang hadir,” katanya.

Beliau berkata, ceramah yang dianjurkan itu tidak dimaklumkan kepada pihaknya tetapi keadaan dapat dikawal selepas anggota polis tiba di tempat kejadian.

Zahedi juga menegaskan, tidak berlaku sebarang kerosakan di dalam atau luar dewan ketika kejadian termasuk dakwaan gerai yang dimusnahkan oleh sekumpulan lelaki yang tidak dikenali.

Menurutnya, empat laporan diterima selepas kejadian tersebut dan hasil daripada laporan, pihaknya mengambil tindakan dan membawa kepada penahanan seorang suspek untuk siasatan.-sinarharianonline


Sementara itu gambar lain-lain penyerang majlis ABU itu telah terdedah kepada laman facebook seperti di bawah.Kesian anak-anak muda Melayu begitu mudah diperkudakan pencacai parti rasuah yang dah busuk hingga keususnya.



11 ulasan:

  1. Kata kaki pukul..tp takut keluar rumah..poodah

    BalasPadam
  2. Bob Ayam aja namanya. Bukan samseng sangatlah. Kalau Bob Lembu, Bob Kuda, kira okay le. Tapi kalau nak ganas lagi bagi nama Bob Babi. memang ganas asyik nak menyondol aje

    BalasPadam
  3. stendet anak ayam ajer! kah,kah,kah.............

    BalasPadam
  4. kakkakakka...ayam kampung

    BalasPadam
  5. Samseng kepala butuh.....

    BalasPadam
  6. lembu umno aje poodah,bodoh punya melayumacam lembu

    BalasPadam
  7. Ore lamam Kg Seligi Pasir Puteh25 Januari 2012 8:35 PTG

    Di Kelatan tiada lagi kekacauan di tempat ceramah Pas.Masing-masing saling menghormati.Kalau Umno ada gedebe tiada kurang dengan Pas.

    Kalua inilah yang tejadi di tempat ambo ... malam itu juga kepala BUDAK ITU dimakan kapak bungkus.

    BalasPadam
  8. nasib baik bob ayam , kalau bob babi asyik nak suntot lubang kunyit orang saja....
    kasihan geng kaki sontot ni....

    BalasPadam
  9. pindek pinya melayu malukan aku je

    BalasPadam
  10. Anon 8:59, babi pun tak sontot babi wei..mana ada menatang dalam dunia ni main palam lubang kunyit..Hanya Mat Leather King dengan follower dia saja yg tak kisah lubang...asal sodap...

    BalasPadam
  11. tok bilal lorong hj abu bakar jalan kebun pun samseng jugok

    BalasPadam