Ahad, 15 Januari 2012

'Lagi banyak orang sokong Pas ada la Hasan Ali kena pecat'

Malaysiakini melaporkan Tak puas hati Hasan dipecat , ahli Pas sertai Umno.Malaysiakini pulak petik laporan Bernama.Betul atau tidak media pro Umno(bernama) tu tak tau la pulak.Tadi saya tanya orang Pas di Shah Alam ,"Betulkah ahli Pas keluar parti kerana Hasan Ali?" Ahli Pas tu selamba ja jawab,"Lagi banyak orang masuk Pas ada la Hasan Ali kena pecat." Maknanya isu Hasan Ali dipecat tak jadi kudis pun kepada Pas.Ada yang kata lagi teruk pada tu pun ada saya tak mau sebut.Nanti dituduh parasit !

Dulu Presiden Pas  (Yang dipertua Pas )Datuk Asri Muda juga keluar Pas hanya berapa kerat ja yang ikut beliau! Siapa ikut bekas pemimpin Pas Nakhaie Ahmad masuk Umno?Malah kini Pas semakin kuat dan turut dapat solongan orang bukan Islam.Pemimpin boleh pergi dan datang tapi kita rakyat marhaen tetap akan melawan Umno.

Yang kena pecat bukan orang kebanyakan tapi orang kaya , ada jawatan Exco, ada gelaran kebesaran malah ada PHD.Banggalah dengan u punya PHD dan belajar hingga Amerika Syarikat tapi kami tak akan termakan sebesar kuman pun nak masuk Umno.

Masuk parti apa pun kalau kerana pemimpin memang tak cerdik la kalau kata bodoh kasar sangat.Pemimpin lari, kena pecat kita tumpang sekaki angkat kaki.Kita manusia bukan lembu yang dicucuk hidung.Bisul dan nanah yang melembung-lembung dah dicabut kini kita rakyat yang lawan Umno teruskan agenda kita hingga Umno tumbang di Putrajaya.

Baca juga ;
Lebih 50,000 hadir rapat rakyat perdana-harakahdaily
Puluhan ribu banjiri rapat rakyat perdana-M'kini
Nik Aziz nasihat Hasan Ali 'jaga mulut'-M'kini
Hasan:Tiada sebab saya perlu kekal dalam Pas-M'insider

3 ulasan:

  1. Aku setuju sangat... buat apa nakikut hasan ali. Dia bukan pejuang pas pun. Kalau dikata hasan ali barua umno memang aku setuju.

    Aku bukan ahli pas tapi penyokong ABU. Kalau saki baki BARUA umno yang ada dalam pas kena tendang keluar, insya-Allah aku akan masuk jadi ahli pas sebab aku tengok pas mempunyai platfom yang baik. Cuma pemimpinnya agak kurang cerdik walaupun nampak baik.

    Aku lebih prefer pas ditadbir oleh profesional yang baik, berkredibiliti serta mempunyai karisma berbanding ustaz-ustaz yang nampak baik tapi tak ada otak dan mudah sangat kena tipu dengan umno. Lepas tu tipu ahli hidup-hidup dan paksa ahli walak tak tentu pasal. Dah serupa umno je gamaknya. Mesti taat setia pada pemimpin walaupun banyak buat salah.

    BalasPadam
  2. saya india lega rasa saya apabila duri dalam daging hasan ini keluar pas. lagi ramai india yang sokong pas sekarang tapi jangan kena tipu sudah ok pas

    BalasPadam
  3. nak tengok siapa PAS tanpa Dr Hasan Ali..

    BalasPadam