Isnin, 2 Januari 2012

'Polis kita baik-baik belaka yang jahat hanya rakyat'

Inisden UPSI:Polis tubuh pasukan siasat blog

Polis akan menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat dakwaan berunsur fitnah dalam beberapa blog berhubung isu penuntut universiti dipukul polis dalam satu perhimpunan haram di Perak semalam.
Ketua Polis Perak Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata polis juga mempunyai bukti-bukti yang kukuh untuk menyangkal fitnah yang dilemparkan itu.
"Semasa perhimpunan haram itu, beberapa jurugambar dan jururakam polis ditugaskan untuk merakamkan kejadian tersebut sebagai bukti polis tidak menggunakan kekerasan termasuk mencederakan mana-mana penuntut.
"Oleh itu, saya telah mengarahkan satu kajian dilakukan pasukan khas tersebut bagi menunjukkan dakwaan yang dilemparkan itu adalah tidak benar," katanya ketika dihubungi Bernama di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau berkata sekiranya dakwaan yang dibuat dalam blog tersebut terbukti palsu, polis akan mengambil tindakan sewajarnya bagi mempastikan tuduhan memfitnah pasukan keselamatan itu tanpa usul periksa tidak berulang.
Dalam pada itu, Mohd Shukri berkata siasatan menunjukkan klinik yang dirempuh kumpulan penuntut dalam perhimpunan haram tersebut mengalami kerosakan dianggarkan mencecah RM10,000.
Polis sebelum ini menafikan dakwaan anggotanya menggunakan kekerasan ketika menyuraikan perhimpunan haram anjuran kumpulan penuntut Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) selepas sambutan Ambang Tahun Baru di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Tanjong Malim, Perak awal pagi semalam.
Kira-kira 70 penuntut beberapa universiti dilaporkan berhimpun secara haram di pekarangan UPSI atas alasan menuntut kebebasan akademik dengan menuntut pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971.
Selain itu, mereka mendesak agar penuntut UPSI, Adam Adli Abdul Halim, yang menurunkan bendera yang tertera wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Ibu Pejabat Umno sewaktu demonstrasi 17 Disember lepas, tidak dikenakan tindakan tata tertib oleh pentadbiran universiti berkenaan.
- Bernama

Rakyat Malysia yang lawan kezaliman Umno-Bn mana ada yang dianggap baik oleh si pemerintah dan si penguatkuasa undang-undang.Bodoh sangat la kalau depa mengaku kata kami yang bagi penumbuk, penyepak, penendang macam Bekas Ketua Polis Negara tumbuk dan belasah Anwar Ibrahim dalam lokap sampai lebam biji mata mengaku salah dan minta maaf!Nasib mahkamah kata si Rahim Nor tu bersalah.Tun Mahathir kata Anwar cederakan diri dia sendiri.

Jadi bukan satu perkara luar biasa kalau pihak polis nafi pukul pelajar UPSI yang lawan AUKU.Ni perkara normal la di Malaysia macam filem samseng dalam Bollywood. Kita rakyat ni macam buah timun dengan durian la.Golek pun luka digolek pun luka.Peluang terbaik buat rakyat ialah kita sama-sama tumbangkan regim zalim Umno-Bn dalam pru 13 akan datang.Hanya ni peluang yang kita ada untuk mengajar si zalim Umno-Bn.

Nak harapkan media arus perdana siarkan kenyataan daripada kedua belah pihak mampoih la tak dapat.TV berbayar pun serupa makin menjadi-jadi jadi pencacai Umno-BN menjelang pru 13.Walaupun kita ada media baru yang hanya jadi tumpuan yang celik IT tu pun Umno-Bn begitu takut walaupun depa kuasai semua media arus perdana!

Kita buatlah demo seaman mana pun , demo anti ISA, demo anti LYNAS, demo air Selangor, demo paling bersejarah Bersih2.0 , semua salah rakyat walaupun ada yang mati semasa berdemo, cedera kepala lutut, patah kaki disebabkan kekerasan si penguasa . Walaupun dunia luar kutuk kekejaman kerajaan Umno-Bn dalam tangani himpunan aman tapi si penguasa negara kita masih kata ,"Kami berhemah semasa kawal sebarang himpunan."

Ingatlah polis anda makan gaji duit rakyat bukan sesen pun duit Umno-BN! Uniform anda , topi anda , pistol anda , cota anda , kasut anda semuaaa duit rakyat. 

 Kenapa nak siasat blog, kenapa tak siasat portal berita media baru? hi hi...kenapa takut dengan blog lawan Umno-Bn.Kenapa takut dengan blog tak makan upah?
Baca juga ;
Peguam pertikai penafian polis sebelum siasatan-M'kini
Insiden UPSI:Safwan akan ambil tindakan mahkamah-Harakahdaily
Polis akui berlaku pergelutan ketika insiden di UPSI-M'insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan