Ahad, 8 Januari 2012

Pemuda Pas Pusat yang flip flop

Saya melihat Pemuda Pas Pusat tidak konsisten atau suka cakap flip-flop bila buat komen yang libatkan Hasan Ali 'manusia istimewa' dalam Pas.Sekejap sokong , sekejap nampak macam atas pagar, lepas tu nampak macam nak kritik Hasan Ali langsung tak ada.Mungkin depa tak mau dilihat secara terang-terangan berada di belakang Hasan Ali tu yang cakap berubah-ubah!

Kononnya kena jaga jamaah, orang lain jangan masuk campur urusan rumahtangga Pas weeekkk! Yang si Mamat  lidah bercabang tu boleh pi baling taik merata boleh pulak..eeeeee.Ada ka patut ketika Murshidul Am Pas , Presiden Pas , Timbalan Presiden Pas turut bagi sokongan penuh kepada himpunan 901 si Mamat lidah bercabang tu  tabur paku  dan kacang hijau terhadap demo 901.

Cakap macam si Mamat tu  macam Umno cakap bukan suara Pas lagi dah tapi suara Umno.Takkan Pemuda Pas Pusat tak cerdik mainan politik si Mamat tu?Kalau si Mamat tu boleh campurtangan baling taik kepada rumah orang kenapa nak marah bila orang tegur dan bagi ingatan?Takkan dia saja boleh baling taik orang pun boleh juga buat lagu tu.

Baca;
Nasruddin:Pas perlu selesai isu Hasan Ali, elak orang luar campur tangan-M'insider
Azmin tidak patut campurtangan urusan Pas dalam isu Hasan Ali, kata Pemuda Pas-M'insider
Kenyataan Hasan Ali menghina Presiden Pas, kata Mahfuz Omar-M'insider

5 ulasan:

  1. apa yang boleh diharapkan kepada pemuda? inilah dewan yang paling wala' dalam pas. kenyataan standard dari depa - sokong, akur, di belakang, cabar! depa inilah yang teruk kena jangkitan virus ug. sesiapa yang terkena virus ug, perangai 'flip-flop' akan terserlah. tak kiralah setiausaha agong ke, mantan timbalan presiden ke, timbalan mursyidul am ke, ketua dewan ulama ke, hatta presiden sekalipun!

    ini terserlah selepas pru12 berikutan dengan 'pertemuan dalam gelap' yang sentiasa terbuka2 walaupun sudah ditutup, flip-flop. isu hassan ali yang pas terkial2 nak selesai juga adalah cetusan dari 'pertemuan dalam gelap'. lambaian jalan pintas ke putrajaya dan kerusi mb selangor membuat mereka kehilangan arah.

    tgn, yang konsisten menentang ug, turut dipersenda2 oleh mereka. sebab itulah pergerakan mereka ibarat ketam. disurh anak berjalan betul tetapi pada masa yang sama disuruh wala'. jadi, kita boleh bayangkan pergerakan pemuda, mahu berjalan betul dan wala' sekali gus!

    wallahu'alam

    BalasPadam
  2. Pemuda Pas yang tak matang ... sikap inilah saya lihat dari dulu-dulu hingga sekarang yang masih kekal pada pemimpin PAS ... tak boleh ditegur dan tak boleh diajar .... sikap suka menunjukan diri yang terhebat dan terbetul ... apasalahnya teguran Azmin Ali itu dianggap satu teguran adik beradik kerana telah terlampau sangat ... kita kena lihat dalam kontek keluarga ... orang tegur anak kita kurang ajar, kita pulak marah pada orang yang tegur ... hehehe.
    Saya anak jati dari keturunan PAS tahun 60an ..

    BalasPadam
  3. Perangai sama saja macam umno. Dah nama pun melayu... bodohnya tetap sama. Kebodohannya di bawah piawai manusia bertamadun. Sebijik macam pemuda umno jugak.

    BalasPadam
  4. mcm kumpulan raja lawak

    BalasPadam
  5. Udah le tu, kena faham budak budak tadika x boleh d marah lebih2 sangat. ... x sesuai d letak nama pemuda pas tukr je kpd putera Pas, baru sesuai dgn tindakan2 yg d ambil dan mentalitinya..tak la org meluat sgt..mudah sgt d per mainkn.

    BalasPadam