Isnin, 23 Januari 2012

Cukupkah Rosmah Mansor hanya nafi?

Ayat paling sedap selalu disebut orang ialah 'Kalau berak tengah jalan mampoih orang tu tak mengaku'.Bodoh sangat la kalau mengaku saja cari penyakit.

Zaman era awal reformasi rakyat begitu benci kepada mantan PM Tun Mahathir.Rakyat tidak pulak tunjukkan kebencian kepada isteri beliau Dr Siti Hasmah.Mohamad Ali.

Kita tak pernah dengar dakwaan yang begitu buruk kepada isteri Tun Mahathir mau pun isteri Tun Abdullah Badawi seperti yang berlaku kepada isteri Najib Rosmah Mansor yang digelar 'First Lady'.Ada orang perlecehkan Najib dengan berkata ,'Najib isteri kepada Rosmah Mansor'.Apa yang dapat anda kata mengenai gambar di bawah sewaktu PM Najib mahu berlepas ke Afrika Selatan menjelang tarikh keputusan kes Anwar dan himpunan 901 yang lalu?Najib tunggu atas tangga flight sementara Rosmah sibuk bersalaman ucap selamat tinggal.

Kenapa Rosmah Mansor didakwa suka hidup bermewah -mewah , berbelanja di luar kemampuan sedangkan beliau hanya isteri kepada PM Najib?Rosmah pernah didakwa import cincin berlian daripada USA bernilai RM24 juta yang didedahkan pihak kastam.Rosmah nafi import cincin berlian tersebut walaupun pihak kastam sahkan cincin RM24 juta wujud (Malaysiakini)Rosmah kata ini semua hanya fitnah.Kalau fitnah kenapa Rosmah tak saman?

Lepas tu timbul pula dakwaan ke atas Rosmah Mansor yang suka pakai beg tangan berjenama Birkin yang mewah dan mahal berjumlah 11 jenis .

Terkini media Australia melaporkan Rosmah Mansor yang media Australia gelar 'First Lady Of Shopping' berbelanja sakan RM325,000 di sebuah butik di Sydney.Rosmah seperti biasa menafikannya dengan berkata , "Semua itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar," katanya kepada Malaysiakini dan The Sun ketika ditemui dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA di Kuala Lumpur.

"Saya selalu menjadi mangsa," katanya ketika ditanya tentang dakwaan yang dibuat dalam harian Australia Sydney Morning Herald.Baca di sini.

Kalau tak betul dan fitnah kenapa Rosmah tak ambil tindakan undang-undang?Yang peliknya setiap kali Rosmah Mansor nafi maka akan  muncul isu baru libatkan Rosmah yang didakwa suka berbelanja mewah.Sampai bila Rosmah hanya mampu nafi semua dakwaan ke atas beliau?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan