Khamis, 5 Januari 2012

Pas menanggung biawak hidup

Ada orang pantun kat saya ;
Ayam mengeram itik menetas
Pas peram Asan Ali , Khalid kena cantas

Kata Hasan Ali AJK Pas pusat yang juga Exco Negeri Selangor seperti yang dilaporkan Malaysiakini Demo 901:Hasan tidak hadir, nasihati pelajar elaknya antara lain berkata "Walaupun terdapat arahan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman bagi ahli-ahli (PAS) suapaya hadir, saya merasakan bahawa ini adalah tidak sesuai.

"Saya telah semak sebelum ke sidang media ini, tidak terdapat arahan oleh mana-mana pesuruhjaya PAS negeri lain yang mengeluarkan arahan seumpama itu. Tiada juga arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin atasan supaya hadir. Oleh itu, saya tidak akan hadir," katanya.

Tak kisahlah Hasan Ali tak turun demo 901 itu hak beliau .Selama ni pun mana ada Hasan Ali turun demo jalanan bersama rakyat bawahan kalau ada pun dalam Stadium tu pun yang beliau ada agenda tersendiri.Saya cuma nak kata Hasan Ali duduk di Selangor ka atau di negeri lain?Adakah Hasan Ali tak iktiraf Dr Rani sebagai PJ Pas Selangor?Bagaimana pulak dengan pendirian Presiden Pas sendiri yang akan turun demo 901?

Dah la tak mau turun demo yang pi hasut student dan mahasiswa supaya tak turun demo tu pasal apa?Ada Hasan Ali ambik kisah bila mahasiswa kena debik, kena pukul sampai berdarah dalam demo anti AUKU di UPSI malam tahun baru yang lalu?

Hasan Ali kini jadi liabiliti kepada Pas.Pas menanggung biawak hidup yang menggaru-garu batang tubuh Pas.Tak ada beban batu Pas galas! Hasan Ali bermain politik ketika sayap Pemuda Pas mahu turut serta demo 901.Politik kotor ini hanya akan menguntungkan Umno yang seronok lihat Hasan Ali terus berada dalam Pas tapi menguntungkan Umno musuh politik Pas.

Hasan Ali kata hal mahkamah ni hal peribadi Anwar dan jangan heret orang lain terlibat.Tapi kenapa hal peribadi Hasan Ali sendiri Pas yang tanggung?Sedarlah sikit Hasan jawatan exco yang kamu pegang kini adalah kerana dulunya kamu PJ Pas Selangor kalau tidak kamu tak akan merasa nikmat macam sekarang!


Nilah akibatnya kalau pilih-pilih tebu terpilih ruas tebu! Tak pilih calon akar umbi yang tahu pahit jerih erti perjuangan Pas.Syokk dengar ayat-ayat teman-teman..rakan-rakan seperjuangan hanya modal air liur kini Pas semakin goyang hanya kerana tanggung biawak hidup.


Aahhh.. kalu negara berkebajikan Pas pun Hasan Ali berani kutuk lepas tu senang2 pi minta maaf lepas tu tak mengaku dan pihak yang memaafkan pulak siap nak buat kenduri lagi la biawak hidup tu naik tocang.Biawak tu bukan takat dah dimakan serigala kini suka sangat berterusan berak atas parti yang dia perkudakan.Maklumlah anak emas bukan anak buluh betung!

5 ulasan:

  1. sebab org atasan pas pun sama macam biawak. sanggup mempertahankan seseorang walaupun majoriti ahli tidak menyukainya.
    APA KATA PD PRU13 NANTI KITA AJAR PEMIMPIN INI. biar mereka tahu kuasa ahli.

    BalasPadam
  2. wa orang india orang cina orang melayu tah da suka hasan oh! kami namya benci dia

    BalasPadam
  3. kenapalah para pemimpin PAS ada otak dikepala, namun guna kepala lutut untuk berfikir!
    bangang apakah mereka ini, sehingga mereka tidak sanggup halau si Hasan Ali keluar dari PAS.
    adakah mereka masih belum terbau kencing si Hasan Ali ke atas bendera PAS. Kalau mereka begitu bangang, kambing pun tak mahu mengundi PAS.
    pada hari ini, si Hasan Ali dah mula berak, bukan sahaja berak depan pejabat PAS Selangor, bahkan beliau sanggup berak dalam serban TG.Hj Hadi. Kalau pun pemimpin PAS buta tak nampak taik yang diberak si Hasan Ali, tak masuk akal hidum pemimpin PAS tersumbat juga.
    Kalau si Hasan ini dibiarkan berterusan, beliau mungkin kentut atas muka Tuan Man Tuan Ibrahim dan Nasaruddin Tantawi. Kalau tak perasan juga orang kentut atas muka kita, lebih baik jadi batu nisan sahaja.
    semua orang tahu, si Hasan ini berani sangat untuk jadi hantu UMNO kerana beliau duduk celah kengkang Harun Din, seorang bomoh segala jin dan saka yang terkenal.

    - "jangan hina kekanda saya" - kata-kata hikamat kontraktor jalan terkenal.

    BalasPadam
  4. HA makin besar kepala sbb dia tahu tak akan dipecat. Andai dipecatpun dia akan kata dia yang betul manakala PAS dan pemimpin lain yang salah tak tahu menilai dia sebagai intan.Itulah orangnya!

    BalasPadam
  5. Pimpinan PAS telah melakukan kesilapan yang sangat besar pada jamaah dengan membiarkan DHA berterusan dengan perangai UMNO dalam PAS. Sekarang dia cuba lagakan PAS dengan PKR pulak ..... tunggulah lama-lama lagi pimpinan ooi .....

    BalasPadam