Khamis, 12 Januari 2012

Cara senang pemimpin Umno cuci dosa

Gambar fail:Dari kiri, Datuk Awang Adek Hussin, Datin Paduka Chew Mei Fun, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin and Brig Jen Datuk Jamil Khir Baharum selepas mengangkat sumpah jawatan Senator di Dewan Negara . Foto THE STAR Oleh MOHD SAHAR MISNI April 2009


Mereka di atas adalah antara pemimpin Umno dan BN yang kalah dalam pru 12 yang lalu tapi guna pintu belakang dilantik jadi menteri dengan jadi senator.Dewan Negara banyak himpun pemimpin Umno-Bn yang kalah supaya mereka terus dapat income duit rakyat.Sepatutnya pemimpin yang ditolak rakyat tidak layak jadi menteri tak kira PR atau BN.


Dua pemimpin Umno yang kontroversi dan ada skandal salah guna duit rakyat dan duit zakat ialah Ketua Wanita Umno Malaysia Shahrizat Abdul Jalil yang juga Menteri dan Jamil Khir Baharom Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal ehwal Islam).


Selepas Shahrizat nafi terlibat projek NFC dengan berkata hanya suami beliau yang jalankan projek NFC rugi RM250 juta dan tak mau letak jawatan sebagai menteri kini desakan yang sama timpa kepada Jamil Khir Baharom yang didesak letak jawatan sebagai menteri kerana salahguna duit zakat untuk urusan guaman.


Jamil bernasib baik kerana Mufti Wilayah kata 'Penggunaan wang zakat untuk kos guaman MAIWP ikut hukum syarak'.(Klik)Jadi terselamatlah Jamil Khir daripada dituduh pecah amanah dan rasa berdosa guna duit zakat.


Mereka-mereka ni bagi Umno masih layak  jadi calon Umno dalam pru 13 akan datang.Dosa depa begitu senang disucikan.


Baca juga;
Keadilan kemuka bukti salahguna zakat Jamil Khir-Keadilandaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan