Ahad, 22 Januari 2012

Bangga sangatka kita orang Melayu ada samseng macam Baharom?

Antara kata-kata samseng Melayu di atas dalam ceramah ABU (asalkan bukan Umno) di Dewan Orang Ramai, Jalan Kebun malam tadi ialah,"Lebih baik kau orang berambus kalau tidak ramai lagi yang datang",Video tengok di sini.

Kita mungkin rasa seronok sebab lihat orang yang dipukul tak melawan.Tapi adakah dendam pihak yang satu lagi tidak ada?Apakah kita suka melihat peristiwa seperti ini terus berlaku dan berlaku?Bangga sangat ka majlis yang berlangsung dalam suasana aman diprovakasi sampai motosikal masuk dalam dewan dan baling apa saja yang ada depan kita untuk naikkan kemarahan pihak yang satu lagi?Lagi satu bangga sangat ka anak muda Melayu buat macam ni?

Adakah ini bukan kerja makan upah?Umno mahu undi bukan Melayu tapi dalam masa yang sama hina bangsa lain ikut sedap mulut.Ada Umno kisah ni semua?Tentu mereka bangga kerana penyokong mereka berani bertindak secara liar tanpa diambil sebarang tindakan.Yang jelas peristiwa samseng ni kalau Umno tak rasa malu tapi amat memalukan orang Melayu tak kira parti apa pun.Mungkin inilah 1Malaysia yang dilaungkan Najib kepada orang Melayu, India dan Cina.

Berani samseng macam muka di atas pergi protes depan Menteri Agama Jamil Khir Baharom yang didakwa salahguna duit zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan?Berani macam samseng di atas pi protes depan Ketua Wanita Umno Shahrizat yang juga menteri yang keluarganya dilaporkan buat kerugian duit NFC RM250 juta?

14 ulasan:

  1. muka macam haramjadah je gua tengok

    BalasPadam
  2. tindakan murahan...muka samseng di upah oleh sape lagi....satu dunia sudah tahu. usah ler pihak satu lagi yang mengupah itu nak kata bukan kita upah. abis sape ...kalau bukan samseng samseng yang terkenal....

    BalasPadam
  3. haku tak terkejut pun tgk muka mamat ne , mamat ini lah one of lembu2 NFC hahahaha , leembu tengok pun malu perangai camm ne ....

    BalasPadam
  4. nasib baik dia tak mati masa rusuhan tersebut kalau tidak mati katak sebb perjuang assobiyah...nauzubiLLAHiminzalik...berani tapi bodoh xde akal...sebb xde ilmu dan xde iman utk guide jadilah tunggangan setan...

    BalasPadam
  5. muka pun mcm anjing dari baka bulldog

    BalasPadam
  6. Berani pada orang yang tak melawan. Bacul jenis anak gampang namanya. Pergi jumpa menteri ugama yang menggunakan duit zakat tu la. Itu baru anak jantan.

    BalasPadam
  7. kita tengok apa tindakan polis kat berok2 ni..polis perlu adil kepada semua.

    BalasPadam
  8. umno/bn kalau tak hidup dgn samseng, dah lama umno/bn KOJOL.....

    BalasPadam
  9. Kata orang tua-tua muka tak cantik dan lawa tak mengapa, tapi perangai mesti cantik dan lawa. Tengok muka siamang ni, dah lah muka hodoh perangai masyaAllah lagi hodoh.

    BalasPadam
  10. memang layak sebagai samseng umno laknatullah

    BalasPadam
  11. dye x salah..keling 2 yg bodoh

    BalasPadam
  12. aku sokong samseng ni...buka mata gok..sapa HINDRAFF tu..hok betul betul jugok

    BalasPadam