Ahad, 15 Januari 2012

Kenapa Umno gelabah bila Tim Pres Pas kata kakitangan kerajaan dan veteran Umno sokong PR?

Kenyataan Mat Sabu satu pembohongan-Utusan/Bernama


Kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mendakwa mendapat sokongan pelbagai pihak dari Barisan Nasional (BN) bagi memastikan Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum akan datang hanyalah pembohongan semata-mata, kata Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.
Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, kenyataan itu tidak benar sama sekali dan tiada bukti menunjukkan ada anggota BN yang dikesan memberi sokongan kepada pakatan itu.
"Dia berbohong dan saya menafikan kenyataan itu. Jika ada sokongan dari pihak BN, saya minta dia tunjukkan senarai siapa orang BN yang menyokong Pakatan Rakyat ini," katanya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu yang ada pihak dalam BN, termasuk bekas menteri dan menteri yang menawarkan sokongan untuk menumbangkan BN sekali gus membantu Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya.
Mat Sabu berkata demikian ketika berucap pada Konvensyen Pakatan Rakayat Ke-3 di Stadium Sultan Abdul Halim, Kedah, semalam.
Ahmad berkata, apa yang diucapkan atau dikatakan oleh Mat Sabu itu tidak boleh diguna pakai.
"Ia adalah sama seperti mana kenyataan beliau sebelum ini yang mengatakan bahawa Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan sedangkan Mat Indera itu merupakan anggota Parti Komunis Malaya (PKM) dan itu sudah pun terbukti," katanya. - BERNAMA

Dulu Umno mengaku kata ahli-ahli Umno sendiri sabotaj calon Umno-Bn dalam pru 2008.Tak undi calon Umno-BN tapi undi calon-calon parti lawan sebab kem mereka tak dipilih jadi calon pru 12.Ini fakta bukan auta.PM Najib juga pernah berkata jangan sabotaj calon Umno-Bn jika mahu tawan negeri-negeri yang dikuasai PR.Adakah ini tak menunjukkan apa yang disebut Haji Muhammad Sabu?Mantan PM Tun Mahathir sendiri perakui bahawa ahli Umno tak sokong calon Umno-BN.


Kita rakyat Malaysia boleh pilih apa saja parti yang kita suka tiada siapa yang boleh paksa kita.Bagilah RM500, RM100 malah berapa saja tapi time undi itu hak kita tanggungjawab kita nak pangkah parti apa pun.Takkan kita mahu Umno-Bn terus berkuasa selama-lamanya perintah negara ini?Dunia luar sudah tukar semua kerajaan yang korup , kita pun nak rasa seperti mereka rasa..kerajaan baru bukan Umno-BN!

Berkaitan;

3 ulasan:

  1. biarkan saja matmaslan jawa ni terus yakin....yg pasti umno semakin pupus ....malah negri johor yg dulu pekat umno semakin cair dan insyaallah dlm pru13 nanti umno akan kalah teruk..

    BalasPadam
  2. Bodoh betullah mangkuk sekor ni. Siapa yg nak mengaku? Nak mampos?

    Bukan setakat kakitangan kerajaan je. Setpol ahli politik umno sendiri pun benci dgn perangai tuannya. Aku duduk dlm kelompok mereka. Walaupun mereka mungkin mengundi tuannya tapi mereka menghasut aku dan kawan2 lain jadi ABU. Macam2 cerita keluar dari setpol-setpol sendiri.

    Benar atau tidak cerita tu bukan persoalan. Tapi cerita yg keluar 99% menghina pemimpin umno itu sendiri.

    Melayu bangang je yg masih undi umno. Kenapalah umno ni dipenuhi oleh mereka yg bangang saja? Puak-puak faps, perkasa dan pekida bolehlah mangkuk tu tipu sebab puak-puak melayu primitif tu masih lagi bangang dan bebal. Tahap intelek mereka masih jauh di bawah paras kebodohan tegar.

    BalasPadam
  3. Kalau melayu yang bangang mengundi UMNO,melayu yang mengundi PAS tu bengong.Adilkan ?

    BalasPadam