Jumaat, 13 Januari 2012

Kenapa Utusan kata sumber polis peserta 901 bawa bom?

Utusan Malaysia yang buat tuduhan bahawa 'sumber polis' yang kata peserta demo 901 bawa bom tapi spekulasi Utusan dinafikan pihak polis.Pulak dah.Kini pihak polis pulak tawarkan RM10,000 kepada sesiapa yang dapat bagi maklumat hingga tertangkapnya pengebom terbabit.

Yang saya nampak pada tarikh 901  ialah ramai penyokong Anwar bawa topeng Anwar yang boleh dilihat di mana-mana di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada tarikh 901.
Saya terus tertanya -tanya hingga kini siapalah agaknya yang letak bom dalam kon polis sedangkan pihak polis begitu ramai di jalanraya hadapan mahkamah.Polis pulak dah berkawal sekitar mahkamah sejak malam sebelum kes diputuskan?

Pada malam sebelum perbicaraan keputusan kes Anwar puak Perkasa dan Pekida ada buat tahlil dan qiyamullail di Masjid Wilayah yang berhadapan dengan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.Kenapa Utusan tuduh peserta 901 dan tidak tuduh Perkasa dan Pekida?Kini pihak polis bagi amaran jangan sebar kabar angin dan buat spekulasi.yang boleh buat spekulasi hanya Utusan!

Banyak sangat la rakyat marhaen yang pergi demo duit sendiri nak beli peralatan buat bom.Tapi seperti biasa dan semua orang tahu yang berak tengah jalan mana ada sapa mau ngaku.Cari mampos dan bodoh sangat la nak mengaku.

Berkaitan;
Polis percaya pakar bom melakukan letupan di mahkamah-M'insider
Letupan:Laporan Utusan satu spekulasi, kata polis-M'kini
RM10,000 ganjaran untuk tangkap 'pengebom' di mahkamah-M'insider
Letupan:Polis perlu siasat 'sumber' utusan , editor-Keadilandaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan