Ahad, 29 Januari 2012

Hasan Ali tak perlu melenting orang Pas tak hadir majlis akidah

Semalam sewaktu dok tunggu siaran langsung bolsepak Piala FA Liverpool lwn MU (Liverpool menang 2-1) tengok berita Astro Awani muncul muka Hasan Ali dok bercakap pasal Pas bukan bercakap isu akidah di kalangan umat Islam dalam himpunan HIMPUN di Pulau Pinang..

Antara ayat Hasan Ali yang dipecat daripada parti Pas berbunyi lebih kurang begini," Tuan-tuan dan teman-teman...saya tak hairan kalau PKR halang ahlinya hadir majlis akidah kerana parti itu ada orang Melayu, Cina dan India, ini saya faham tapi tuan-tuan bekas parti saya Parti Islam Se Malaysia halang ahlinya hadir majlis akidah...tuan-tuan boleh faham kenapa ini terjadi."

Kalau apa yang saya sebut ni salah tolong perbetulkan.

Hasan Ali tak perlu melenting bila ahli Pas tak hadir majlis akidah beliau,Bagi saya bodoh sangat la orang Pas kalau hadir dengar ceramah Hasan Ali! Sebabnya kalau kita hadir hanya beliau saja boleh bercakap dan jadi pesta hentam bekas partinya dan kita tak boleh persoalkan apa yang Hasan tu kata.orang macam ni layakka nak perbetulkan akidah umat Islam?

Hasan Ali gunakan pentas ceramah HIMPUN dan kaburi para pendengarnya untuk lepaskan geram sebab kena pecat dengan Pas, Sultan tak memihak beliau dan hilang jawatan exco.Siapa yang sponsor program Hasan dalam roadshownya?

Untuk pengetahuan Hasan Ali , sebelum Hasan Ali masuk Pas lagi Pas dah perjuangkan isu murtad di kalangan umat Islam bukan sejak 2011 hingga Hasan dipecat daripada Pas.

4 ulasan:

  1. Dalam majlis HIMPUN Hassan Ali bukan nak membantu meneguhkan akidah, membantu org yg sudah terpesong, peranan kita semua, etc..tetapi majlis HIMPUN menjadi platform Hassan Ali utk berceramah politik menghentam bekas parti dia...tak habis2 mulut Hassan Ali berwirid mengutuk PAS....

    Dia sendiri perlu baiki diri dulu...jahanam Hasan Ali!!!

    BalasPadam
  2. biasa le ketam....

    BalasPadam
  3. Apa yang boleh kita harap daripada jalang politik yang hnya guna Islam untuk tujuan politiknya. Kalau orang itu cari makan ngn jual air liur tidak ubah seprti penjual ubat bawah pokok yang akan jual sejnis pil bagi semua kesakitan. Usah percaya ler peniaga air liu yang terjun dalam parti islam kunun nak tegakkan Islam tapi akhirnya kalah apabila ALLAH memujinya. Habis dia jual kawan2/sahabat lama. Itu orang panggil PENGKHIANAT.

    BalasPadam
  4. kITA NI SAMA JE...DULU KITA KATA SOKONG ANWAR BERDOSA BESAR ..LA NII KITA IKUT BUNTUT DIA.DULU PEMIMPIN KITA HEBAT..DOK GANTUNG KE ORANG LA NII..JADI PAK TURUT..JADI KAKI AMPU DAP...LAGU NI BALIK AWALLAH KITA..DEH.

    BalasPadam