Khamis, 5 Januari 2012

901:Benda paling sedap benda yang dilarang

Sama seperti demo Bersih 2.0 Julai 2011 yang penuh bersejarah itu pihak polis dan media Umno terkinja-kinja larang rakyat daripada berhimpun pada Isnin depan dalam 'Himpunan 901'.NGO-NGO yang jadi perkakas Umno  merata negeri pakat buat laporan polis termasuk Umno sendiri kata akan jadi huru hara jika himpunan 901 diadakan.

Seperti yang saya katakan yang huru hara ialah Umno bukan rakyat yang mahu berhimpun!Setiap himpunan sebelum ini pun jika jadi huru hara  dimulakan oleh si penguasa yang provok himpunan rakyat.Kalau tidak himpunan berjalan dalam keadaan aman damai.

Malaysia patut belajar daripada Myanmar yang kini semakin sedar bahawa jika berterusan menyekat kebebasan rakyat daripada suarakan hak mereka lama kelamaan yang akan hilang kuasa ialah si pemerintah!

Umno yang kuasai segala-galanya di bumi Malaysia ini termasuk pihak polis kenapa takut dan gentar bila rakyat mau berhimpun?Rakyat hanya mau suarakan hak mereka untuk berhimpun secara aman yang termaktub dalam perlembagaan Malaysia.

Tapi baguih jugak Umno dan polis larang rakyat berhimpun.Sebab benda paling sedap ialah benda yang hari-hari dilarang.Lagi larang lagi semangat rakyat mahu berhimpun.Lagi banyak laporan polis lagi ramai rakyat nak turun ke jalanraya.Apa jadi dengan laporan polis Bersih 2.0?Apa jadi dengan laporan polis terhadap Haji Muhammad Sabu isu Mat Indera ?Rakyat yang tak tahu apa-apa jadi tahu.

1 ulasan: