Rabu, 4 Januari 2012

Anwar masuk pejara ka tak masuk penjara ka kerja kita lawan Umno

Rakyat yang bencikan Umno-Bn kini menjangkakan bahawa Ketua Umum PKR tu akan disumbatkan dalam penjara dalam kes beliau yang akan dijatuh hukum di mahkamah Jalan Duta 9-1-12 ini.Bagi kita sama ada keputusan mahkamah tu hantar Anwar ke penjara atau tidak kerja kita melawan regim Umno-Bn tidak akan berkubur.

Bagi saya kerja lawan Umno ni bukan kerana Anwar bukan kerana TGNA, bukan kerana TGHA dan juga lain-lain pemimpim PR tapi kerja lawan Umno ni kerja rakyat yang dah muak sangat-sangat dengan pemerintahan zalim Umno-BN sejak 54 tahun yang lalu.

Kebangkitan golongan mahasiswa masa kini juga bukan kerana pengaruh parti-parti pembangkang tapi mereka sendiri dah tak tahan dikongkong akta kolot AUKU sejak sekian lama.

Pihak polis kini siang malam bagi amaran demi amaran sama macam sebelum Demo Bersih 2.0 berlaku agar rakyat tidak turun ke jalanraya untuk bagi sokongan kepada Anwar.Adakah rakyat mau dengar cakap polis?Adakah rakyat takut dengan amaran polis?Himpunan belum berlangsung pihak polis kata akan timbulkan kekacauan.Ngo-ngo dan parti Umno turut buat laporan polis terhadap himpunan 901.Kenapa setiap himpunan rakyat perlu laporan polis? Kenapa himpunan puak Umno tiada laporan polis?Kenapa pihak polis tidak bagi amaran kepada himpunan puak Umno?

Rakyat kini tidak lagi takut dengan sebarang ugutan tambah-tambah kalau ugutan itu untuk pertahankan regim Umno-BN lagi semangat rakyat nak bangkit tumbangkan Umno-BN.Saya percaya jika orang Melayu bersama-sama kaum lain bersatu hati dalam pru 13 akan datang dengan satu matalamat tumbangkan regim tua Umno-BN maka habislah riwayat si takbur , bongkak dan sombong ini bersama talibarut-talibarutnya sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan