Khamis, 25 Februari 2010

Betoika Pas Kalah Di Trengganu 'Mainan' KDN Dan SPR Saja?

Maka berkatalah Setiausaha Agung Pas, Mustafa Ali bahawa punca Pas kalah dan tewas di Terengganu kerana mainan SPR dan KDN yang dipergunakan Umno-Bn.Apa yang diperkatakan Cikgu Pa itu ada benarnya tapi mungkin kita tertanya-tanya adakah hanya berpunca daripada sebab tu saja?Sebab lain tak dak ka?

Dalam berita Malaysiakini Pas takkan ulangi kesilapan di Terengganu Cikgu Pa kata;

“(Apa yang berlaku pada 2004) ini di luar jangkaan kita. Kita tidak jangkakan begini permainan BN. Saya sebut, Kementerian Dalam Negeri (KDN) pada waktu itu dengan kerjasama SPR (terlibat). “Kita ada bukti orang tertentu bertanggungjawab. Berdasarkan undi biasa kita tidak (akan) kalah lagi,” katanya yang juga veteran PAS Terengganu.

Aku pun ingat Pas menang besar di Terengganu dalam pru-12 yang lalu sama macam kemenangan Pas dan Pakatan Rakyat yang dapat tawan Perak, Selangor ,Kedah dan juga Kelantan tapi apa yang berlaku sebaliknya Pas tetap kalah di Terengganu.

Mainan politik kotor BN dalam setiap pilihanraya memang diakui tapi tu baru satu bab saja bagaimana pula dengan cara kepimpinan Pas di Terengganu bersama rakyat adakah ini juga menjadi punca Pas ditolak rakyat dalam pru yang lalu?

Kalau semua salah orang lain salah kita tak ada ka?Takkan besaq kuman pun tak buat salah hingga Pas ditolak rakyat Terengganu.Buruk orang kita nampak buruk kita simpan dalam gulung kain!

5 ulasan:

  1. Habis tu di Selangor, Kedah, Perak, Penang, Kelantan dan KL KDN atau SPR tak kacau? Apa punya bodoh mangkuk ayun ni? Kalau kalah tipis tu boleh la jugak beri alasan tu. Ni kalah teruk. Kalau dah bodoh serupa kayu tak yah jadi pemimpinlah. Sama taraf dengan zainudin maiden & brahim ali je aku tengok mangkuk ni.

    BalasPadam
  2. AWAT HANG BODO SANGAT....SELANGOR KEDAH PENANG PERAK KL.... SEMUA TU BN TAK SANGKA BOLEH MENANG, TERANGGANU BN KALAH PRU10 PRU 11 DEPA BUAT GHEJA....MANGKOK TAK TAU APA JGN KOMEN LA...BOH LA NAMA HANG SAPA....

    BalasPadam
  3. Mak mentua kwn aku masa pru12 dulu menurut cerita kawan tu masih lagi boleh mengundi di dua pusat pengundian tapi berlainan kawasan parlimennya.Kawan tu cerita dia yg kena hantar empat org termasuk mak mentuanya.
    Kebetulannya dia ni jenis yg sokong umno kerana nak cari makan.
    Pas kena bandingkan nama pengundi diseluruh Trengganu utk memastikn perkara ni betul ke dak.

    BalasPadam
  4. al-faqir miskin, kau lagi bodoh percaya ckp stopa ali mangkuk ayun tu. 2 kali kalah teruk tu bro. Bagi alasan yg org bodoh pun tak caya. Apa punya mangkuk kau ni? Pemimpin dah putus haid pun kau nak lantik lagi.

    BalasPadam
  5. men tipu bleh la mng.

    BalasPadam