Selasa, 23 Februari 2010

Pemuda Umno Pulau Pinang Pondan?

Pemuda Umno Pulau Pinang tidak mahu berdebat dengan Pemuda Pakatan Rakyat dalam isu Melayu-Islam yang dituduh Umno bahawa Melayu Pulau Pinang terpinggir di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang.Kenapa Pemuda Umno Pulau Pinang jadi penakut.?

Umno hanya pandai cetuskan isu tapi bila diajak berdebat dalam isu yang mereka sendiri cetuskan mereka akan cari macam-macam alasan dan dalih untuk tidak mahu bersemuka.Pemuda Umno Pulau Pinang hanya mahu berdebat dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng saja lain-lain pemimpin Pakatan , Pemuda Umno Pulau Pinang tak mau debat atau berhujah.

Pemuda Umno Pulau Pinang jangan jadi 'darai'(pondan) dan malukan orang Melayu sendiri dengan sikap berdolak dalik bila diajak berdebat atau berhujah.Kenapa nak pilih-pilih pula kalau betoi-betoi berani dan ada kejantanan. Debat sajalah kalau berada dipihak yang benar. Belum sampai tarikh debat baru pelawa terus tak mau berhujah dan debat.Lawan sajalah dengan sapa pun peduli apa kalau kalau ada bukti lengkap biar semua rakyat Malaysia tahu apa yang Kerajaan Pakatan Pulau Pinang buat pada orang Melayu Pulau Pinang. Jangan hanya pandai cakap berdegar-degar , berkokok lantang tapi ekor berlumuran taik.

1 ulasan:

  1. Alasan pemuda pengecut.

    Pemuda vs pemuda ini adalah resam dlm politik dunia.

    Pimpinan tertinggi juga kena berdebat dgn yg setaraf dgn mereka.

    Hanya umno shj yg menimbulkan berbagai alasan kerana dayus dan pengecut.

    Sejak bila pula pemuda umno berani berdepan sebagai anak jantan?

    BalasPadam