Ahad, 28 Februari 2010

Janggut betoi atau janggut SB?

Tadi aku dok sembang ngan Mat Sabu AJK Pas Pusat beliau dok bersiap-siap nak pi ceramah kat Putrajaya.Aku tanya dia,"Macam mana kita?" kata Mat Sabu ,"macam mana apa?".Aku kata, "Takkan tak dak respon kot Zulkifli Nordin kata kita tinggal sejemput janggut dan serban pun koi nipis dah."

Kata Mat Sabu, "kira apa dengan orang yang ditolak oleh Majlis Syura tu sana pun orang tak mau sini pun orang tak mau las-last lari masuk Keadilan.Lagi baik MP Bayan Baru Zahrain Hashim daripada Zulkifli Nordin tu.Zahrain letak semua jawatan dalam Keadilan la ni dia cakap apa pun orang tak kata apa dah.Yang menghairankan tu ada segelintir orang Pas mau lagi dengaq Zulkifli Nordin punya cakap."

Zulkifli Nordin tu kalau kalah berhujah dia kira nak buat report polis saja.Sikit punya hal pun pi ngadu kat polis.Sekarang Zulkifli Nordin jadi laku dalam suratkabar Umno muka depan lagi sebab hujah dia pun untungkan Umno.Janggut Zulkifli Nordin pun ada sejemput juga sama macam dengan orang yang dia kata.Teringat aku SB pun ada yang simpan janggut ,jambang pun ada .Sampai kita pun tak kenai yang mana satu simpan janggut ikut sunnah atau simpan janggut nak jadi 'pelakon'.Kalau kita boleh kata kat orang tentu orang pun boleh kata kat kita, tapi bila orang kata kat kita jangan la nak report-report bukan kena tumbuk pun!

Zaman reformasi dulu dengaq-dengaq cerita Zulkifli Nordin pernah kena tangkap tapi tak tau duduk balai polis mana,Kita kalau kena tangkap esok dah tahu dah dok kat balai polis mana.

3 ulasan:

  1. janggut si zul tu..janggut musang berjanggut..umno melompat sambut dia,,anak bapak balek ye ye anak bapak balek..

    BalasPadam
  2. Bodo punya PAS1 Mac 2010 9:23 PTG

    Whooissh!!Hang kamcheng no dgn Mat Sabu. Hang tulong tanya dia sat, betui ka Nuar Brahi tu Al-Jub*ri????? Tanya la...

    BalasPadam
  3. Bodo punya PAS1 Mac 2010 10:37 PTG

    Fuyoo...i like your attitude. Hang memang geng Mat Sabu. Pencinta kebenaran.Bukannya senang utk mencintai kebenaran. So, hang bukannya bodo punya PAS type.

    BalasPadam