Rabu, 3 Februari 2010

Satu Malaysia Dah Berkubur Yang Ada Satu Umno

Sepatutnya Parti MCA dan MIC sudah ambil keputusan untuk tarik diri daripada komponen BN dengan kenyataan berunsur 'racis' oleh Pegawai Khas PM Najib, Datuk Nasir Safar yang akan hantar pulang orang Cina dan India ke negara asal mereka dan tarik balik kerakyatan mereka yang menentang jumlah matapelajaran untul peperiksaan SPM hanya 12 matapelajaran.

Lapor Malaysian Insider;

Seorang ahli MIC dari Alor Gajah yang mahu dikenali sebagai Maniam berkata beliau dengan jelas dengar bahawa Nasir mengatakan akan melucutkan kerakyataan jika isu subjek peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia terus dibangkitkan.

Seorang lagi anggota MIC yang dirinya tidak mahu dikenali berkata Nasir ada menggunakan perkataan “pendatang”.

Katanya, Nasir mengatakan Umno yang menggubal perlembagaan, seolah-olah orang lain tidak memainkan peranan langsung.

Dia menambah apabila Nasir didampingi untuk mendapatkan penjelasan, beliau berkata hanya merujuk kepada kumpulan Hindraf yang telah diharamkan.

“Bukankah Hindraf juga orang India. Kami tanya beliau,” katanya.Baca di sini

MCA dan MIC pun perangai macam Umno juga masing-masing pertahankan puak masing-masing sebab itu mereka terus kekal bersama untuk terus kaut kekayaan negara secara bersama walaupun ada selisih pendapat dalam isu kaum.

Sekarang ni Umno buat apa pun atas nama Satu Malaysia.Nasi lemak satu Malaysia,tarik tali Satu Malaysia, Karaoke Satu Malaysia ,bubur asyura pun Satu Malaysia.Tapi dalam masa yang sama Umno tetap racis Satu Malaysia.Satu Malaysia kita kena tipu dengan Umno!

Baca juga

Kenyataan racis:Pegawai khas PM letak jawatan-Malaysiakini

'India pelampau', 'Cina jual tubuh'-1Malaysia dipulau-Malaysiakini

Perkauman:Pecat,dakwa Nasir di mahkamah-Harakahdaily

Ketuanan Melayu adalah boneka Cina sebenarnya-Penarik Beca

Tiada ulasan:

Catat Ulasan