Rabu, 5 Januari 2011

Menteri cakap bohong kata jangan bohong

Saya teringat posting saya Harga minyak pun jadi pembohong, pinda ISA pun bohong bila Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Ismail Sabri Yaakob kata dalam berita Astro Awani jam 7.45 nafi kata minyak masak akan naik harga. Dia kata, "jangan cakap bohong kata minyak masak nak naik harga sebelum Tahun Baru Cina..dulu kata gula nak naik harga..."

Menteri cakap mudah lupa apa yang dia cakap tapi kita rakyat tak mudah lupa apa menteri cakap.

Tahun lepas Menteri yang sama kata dalam kosmo online 3 nov 2010-RON 95 kekal tahun ini

KUALA LUMPUR - Pemilik kenderaan boleh berasa lega apabila harga minyak RON 95 dan diesel dijangka kekal masing-masing pada RM1.85 seliter dan RM1.75 sehingga hujung tahun ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, jangkaan itu dibuat berikutan tiada perbincangan ke arah kenaikan harga kedua-dua jenis bahan api itu di peringkat Kabinet sehingga semalam.

Beliau berharap orang ramai tidak cepat panik apatah lagi dipengaruhi dengan kenaikan harga RON 97 sebanyak lima sen seliter kepada RM2.15 berkuat kuasa semalam.

"Kita dapat kawal harga RON 95 menerusi subsidi 22 sen setiap liter tetapi harga RON 97 berbeza kerana ia ditentukan oleh pasaran," kata beliau ketika dihubungi semalam.

Beliau mengulas laporan kenaikan harga RON 97 itu semalam iaitu yang terbaru selepas kenaikan terakhir pada Julai lalu.Baca juga di sini.

Berkaitan;
Kabinet putus tiada kenaikkan harga minyak masak-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. Salam,

    Tak keberatan izin link blog saya

    Blog tuan sudah saya link.

    Terima kasih

    BalasPadam