Rabu, 26 Januari 2011

Selepas Tunisia , Mesir pulak dilanda gelombang kebangkitan rakyat



Ketika kerajaan Umno-Bn sedang bersiap sedia mahu mencengkam dan terus mencengkam dan mengongkong rakyat Malaysia daripada bebas gunakan media internet, gelombang kebangkitan rakyat sedang berlaku di dunia Arab.Selepas tumbangnya diktator Presiden Zine El Abidine Ben Ali di Tunisia yang lari bersama isterinya dengan 1.5 tan emas ke Arab Saudi kini rakyat Mesir pulak sedang berusaha menggulingkan Presiden Hosni Mubarak diktator yang zalim dan kejam. Ke mana Hosni Mubarak mau lari aaah..Hosni Mubarak pun akan terima nasib yang sama macam bekas Presiden Tunisia yang juga zalim dan kejam terhadap rakyatnya.

Firaun yang mengaku dirinyaTuhan pun tumbang inikan pulak kamu wahai semua pemimpin dan pemerintah yang zalim di seluruh dunia.Sejarah tidak pernah menipu tunggulah saatnya dan ketikanya ketika rakyat bangun kamu pemerintah yang zalim akan kojol ditelan dan diratah rakyat.

Apa macam rakyat Tenang tak mau buat perubahanka?Dok tunggu apa lagi bersama Umno-Bn parti yang dah penuh dan sarat dengan rasuah , nepotisme dan kronisme.Yakinlah satu hari BN akan tumbang macam mana tumbangnya kerajaan yang zalim di dunia Arab. Rakyat adalah raja sebenar di hari mengundi.

Nak tambah sikit lagi , selepas ni Tun Mahathir dah tak boleh kata Umno parti perasuah yang dah busuk hingga ke ususnya kerana blog Tun pun akan disekat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan