Ahad, 2 Januari 2011

Lagi projek 'merogol' Melayu bila barang naik melambung

Ahmad Maslan :Tema 'Umno Dahulukan Rakyat' Diperkasakan Pada 2011-Bernama


Slogan “Umno Dahulukan Rakyat” akan diperkasakan pada 2011 bagi memberi mesej jelas bahawa Umno sentiasa mahu melakukan yang terbaik dalam hal pembangunan rakyat dan negara, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.

Pelaksanaannya akan digiatkan melalui program Juara Rakyat yang akan dianjurkan sepanjang tahun dan disuntik dengan “gaya baru” dengan tema berbeza setiap bulan, katanya.

“Tema (program Juara Rakyat) untuk bulan Januari ialah pendidikan dan program ini akan bemula dengan gaya baru dengan mengadakan ceramah juara rakyat ketika aktiviti sedang berjalan.

“Ianya tidak seperti biasa yang hanya melibatkan pameran dan lawatan sahaja seperti sebelum ini dan ini dilakukan bagi memberikan penerangan yang jelas kepada peringkat akar umbi,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Program Juara Rakyat pada bulan Februari akan membawa tema “kebajikan” sebelum diteruskan dengan tema-tema lain selepas itu, katanya.-Bernama.

Lagi banyak slogan lagi banyak Melayu kena tipu dengan Umno. Umno memang juara , juara bohong rakyat .Kaya dengan slogan , orang Melayu dihimpit dengan kenaikkan harga barang yang melambung tinggi . Bulan Januari kos belanja meningkat untuk persekolahan takkan kita hanya boleh selesai masalah hanya dibuai lagu slogan yang macam-macam. Lagi banyak slogan lagi banyak barang naik harga. Terimaksih BN!

Ini slogan macam pembikin filem malah kalahkan pembikin filem yang hanya keluarkan dua tiga filem setahun.Bulan ini filem 'menteri rogol amah', bulan depan buat filem 'PR derhaka Raja', bulan Mac buat filem nostalgia 'menteri kaki raba punggung', bulan April buat filem seks 'Chua Soi Lek' ha ha.Macam-macam ada ini filem kalau buat kasi pecah panggung, 'box office' boleh kaut untung berjuta .Kalu buat filem 'Khusrin' lagi laku! Melayu mudah lupa saja terpedaya dengan Umno.

Kata Dr Asri "Kerakusan peniagaan akan merosakkan merosakkan negara dalam jangka masa panjang dan akhirnya tiada pihak yang dapat hidup senang. Bagi yang muslim, hendaklah mereka bertakwa kepada Allah dalam urusan perniagaan mereka," katanya sambil menyeru media massa turut aktif menentang kenaikan harga barang.

Mengulas peranan rakyat pula, Dr Mohd Asri berkata, jika golongan itu tidak memprotes dari awal, tahun baru ini bakal menyaksikan kenaikan harga barang yang membimbangkan.

"Kesannya akan dirasai oleh rakyat bawahan terutama mereka yang berpendapatan rendah. Para peniaga di pelbagai peringkat akan mengambil kesempatan dalam hal ini."

Beliau juga menekannya beberapa perkara dalam kenyataannya itu, antaranya:

  • Jika kerajaan tidak mengambil langkah yang berkesan dalam mengawal kenaikan harga barang, bererti slogan 1Malaysia: "Rakyat didahulukan" bermaksud rakyat didahulukan menanggung beban hidup, sedangkan pembesar negara dan istana terus kemewahan.
  • Rakyat juga mesti menjadi pengundi yang bijak dan bersedia menghukum pihak yang membiarkan kenaikan harga barang dan 'mengumpulkan' kekayaan negeri atau negara dalam kalangan mereka sahaja.
  • Rakyat mesti menjadi pembeli yang bijak memilih kedai atau pasaraya.Baca di sini.
Barang naik rakyat jadi susah, jadi semput tapi bila 'barang menteri naik minyak' amah indon pun kena rogol.Maukah anda terus bergelumiang dan bersubahat dengan buruknya perangai pemimpin Umno-Bn yang suka merogol undang-undang, merogol harta rakyat, merogol mahkamah, merogol SPRM , merogol SPR, merogol PDRM dan 1Malaysia kena rogol dengan Umno-Bn.Jangan biarkan otak kita terus dirogol Umno-Bn.

Sesiapa ada akaun FB sila tengok komen-komen di sini 'Amah Indone Didahulukan, Syok Diutamakan'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan