Sabtu, 29 Januari 2011

Laman 'Fat Lady' ditutup

Laman direktori 'Wanita Pertama' JPM dikeluarkan-Malaysiakini

Laman direktori sesawang Pejabat Perdana Menteri yang memuatkan bahagian F.L.O.M. yang misteri serta mendatangkan pelbagai perdebatan telah dikeluarkan.

Bahagian berkenaan telah sejak sekian lama menjadi bahan gurauan di blog dan juga forum online yang semuanya bersependapat abjad itu membawa pengertian "First lady of Malaysia" atau “Wanita pertama Malaysia”.

Menurut beberapa blogger senarai dalam direktori itu menunjukkan ia adalah sebahagaian daripada divisyen di Jabatan Perdana Menteri yang ditubuhkan khas bagi memberi perkhidmatan kepada Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

Antara lain, beberapa blogger telah memuat-naikkan video perbualan telefon diposting klip video dari telefon kepada seseorang yang bernama Nurul Rosemiemmy Khasimi @ Mohamed, yang disenaraikan oleh F.L.O.M. sebagai penolong pegawai dengan tugas-tugas khas.Baca lagi di sini.

Sementara itu akhbar Rentak Keadilan terbaru (gambar atas) menggesa siasatan dilakukan terhadap Rosmah Mansor dengan mendakwa siapa yang bayar gaji kakitangan pejabat 'first lady'? Peruntukan mana 'dikebas' dan disalur untuk menyelenggara operasi pejabat yang terletak di Jabatan Perdana Menteri ? Situasi ini bertentangan amalan di Parlimen Britain.Bekas Perdana Menteri Britain, Gordon Brown terpaksa memohon maaf di Parlimen pada 2009 kerana menggunakan 6,500 pound wang rakyat berbentuk elaun Ahli Parlimen untuk membayar gaji pembantu rumah!

Ada yang panggil 'first lady' tu sebagai 'fat lady'..dua-dua betoiiii.PM Najib tetap membisu mengenai isterinya yang didapati 'bermasalah' malah banyak menimbulkan kebencian rakyat terhadap Rosmah Mansor.Najib sibuk dengan FB dan twitter daripada menjawab tohmahan terhadap isterinya.Gambar bawah adalah daripada Malaysiakini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan