Rabu, 26 Januari 2011

Kawal media internet:Umno-BN zalim tapi pengecut


Umno-Bn masih merasakan mereka tidak mampu kuasai fikiran rakyat untuk membabi buta sokong Bn dalam pru akan datang. Walaupun Bn kuasai media utama negara tv dan akhbar mereka merasakan belum cukup puas dengan semua itu.Semakin banyak BN buat siaran propaganda dalam media yang mereka kuasai , rakyat semakin celik mata kata ,"ini semua dakyah BN, boleh tengok dan dengar tapi kita tak percaya."

Ini yang amat menakutkan BN takut-takut kalau jadi macam Presiden Tunisia dan isterinya yang dihambat rakyat keluar negara untuk cari tempat perlindungan setelah hilang kuasa akibat kebangkitan rakyat yang bangun memberontak terhadap Presiden mereka yang amalkan pemerintahan kuku besi dan diktator selama 23 tahun.Kuasa rakyat sapa yang boleh halang?

Bn mau kawal media internet:'Lebih ramai akan bantah'. Semua BN nak kawal tak cukup kawal tv RTM dan yang seangkatan dengannya nak kawal media baru pulak, blog, facebook dan portal berita internet. Ini kerja kerajaan yang zalim tapi pengecut hadapi buah fikiran rakyat yang mahukan kebebasan dalam berfikir.Kalau tak zalim sudah tentu tak jadi pengecut sampai nak kawal media internet. Kata orang berani kerana benar takut kerana salah.

Cuba tengok dalam berita RTM dan TV3 semua sebarkan dakyah dan propaganda BN demi untuk menang di prk Tenang. PR hanya ada media baru tapi BN kuasai semua media tu pun masih rasa takut kepada berita blog dan facebook.PR langsung tak diberi ruang untuk sampaikan manifesto calon di prk Tenang dalam tv sedangkan RTM bukan mak-bapak Umno yang punya!

Di prk Tenang juga berkeliaran kenderaan Jabatan Penerangan dan Jabatan Pendaftaran yang menenggek di kubu-kubu Umno. "Hang pa buat apa jabatan pendaftaran ..nak bagi ic kat sapa suruh mengundi?" Rakyat Malaysia bukan semua penyokong BN tak boleh dipaksa baca berita umno online macam setiausaha agung Umno Tengku Adnan paksa orang Umno hanya baca berita umno online!

Umno-Bn bukan takat zalim dan pengecut nak ajak berdebat program 100 hari Pakatan perintah Malaysia pun jadi bacul..tak ada telor. Debat tak mau diajak sembang pun pengecut..apa punya manusia berani kritik kata itu ini tak betoi Malaysia boleh bangkrap kalau PR perintah...Selangor bagi air percuma 20 meter padu ada bangkrap ka Selangor?Tau banyak mana 20 meter padu air percuma ..tuuu satu lori tangki minyak petroleum Petronas tu nak habaq bagi..ingat sikit ka?

Anak ngo untuk masyarakat Felda ajak debat isu Felda pun jadi bacul tak berani. Orang tubuh ngo depa pun tubuh ngo Bapak untuk Felda tapi bila diajak berdebat nasib peneroka Felda takuuuut..macam-macam alasan yang diberikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan