Ahad, 2 Januari 2011

Isu Rogol:One Malaysia One Israel


Semalam tengok berita tv astro awani interview tiga orang mak cik felda di dun Tenang, Johor. Ketiga-tiganya puji parti Umno .Kata mereka,"Umno bagi jalanraya, bagi longkang apa lagi kita nak,semua dah ada."

Mak cik felda tak tahu kata ada menteri perogol dalam kabinet Umno-Bn. Mak Cik felda dah hidup senang, makan senang, tidur senang tapi menteri perogol hidup tak tenang.Mak cik oii itu jalanraya, longkang kat Thailand ada, Gambia ada, Papua ada ,kat Monggolia pun ada , mana-mana pun ada.Tapi ini kisah menteri rogol amah ada di Malaysia, Bekas Presiden rogol rakyatnya ada di Israel. Ha ha ini baru betul betul 'One Malaysia One Israel'! Mak Cik felda di dun Tenang juga sudah lupa siapa itu Chua Soi Lek Presiden MCA bekas pelakon hebat dari Labis. Ini kisah moral dalam Umno pun ada dalam MCA pun ada. Abang -adik maa..

Media Umno tutup lubang isu menteri didakwa rogol amahnya, belum jawab apa-apa tak berani usik kerana yang didakwa kaya dengan adat dan budi bahasa. Takut hilang undi di dun Tenang, yang berani batu api kata pemimpin kerajaan negeri Selangor derhaka Raja dalam isu Khusrin dilantik SUK Selangor. Yang tak derhaka Raja hanyalah Umno parti yang cabut kuasa Raja dan Sultan.Berapa kali mau ulang daa..Ini semua untuk bangangkan orang Melayu supaya percaya apa saja yang Umno cakap.

Kalau Umno guna Raja ,batu api Raja untuk terus berkuasa rakyat juga boleh minta Raja bersihkan kabinet daripada menteri perogol!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan