Rabu, 30 Disember 2009

Najib Dan Pak Lah Biarkan Lilin Padam Sendiri-Husam

Walaupun isu panas dan meruap -ruap dalam politik Pas Kelantan kita jangan lupa Umno lebih teruk buruknya daripada Pas kalau bercakap bab rasuah. Tun Mahathir dituduh habiskan wang sebanyak RM100 bilion selama 22 tahun jadi PM dan Tun Mahathir pula tuduh Pak Lah habiskan wangRM270 Bilion selama jadi PM selama 5 tahun.

Tun Mahathir lebih berani daripada PM Najib dan Pak Lah sendiri dalam mempertahankan dirinya dan sanggup disiasat tapi dalam masa yang sama siasat juga Pak Lah kalau betul-betul mau siasat beliau.Tun Mahathir hanya mengacah -ngacah saja nak tengok rentak permainan pihak lawan yang cuba memburuk-burukkan diri beliau kerana Tun tahu dalam apa kes pun Tun belum pernah kena tahan dan disoal siasat mana-mana pihak.PM Najib tak berani nak bertindak terhadap Tun Mahathir kerana banyak rahsia pemimpin Umno ada dalam poket seluar Tun walaupun Tun dah tak ada apa-apa kuasa dalam kerajaan. Sebutir peluru dihalakan kepada Tun sepuluh butir Tun lepaskan kepada pemimpin Umno yang mengasak beliau.

Kata Husam dalam blog beliau;

Saya yakin Dr. M mempunyai info sahih bila ia bersuara.

Jika MACC dan mana-mana badan siasatan sedia ada cekap, mereka patut menemui Dr. M sekarang juga sekalipun Suruhanjaya belum terbentuk. Tugas MACC tidak mengenal masa. Bahkan PAC juga patut bersidang dan meneliti isu ini.

Mengapa MACC tidak menemubual D. M? Mungkin beliau mempunyai maklumat terpilih. Jika tidak, masakan beliau terus-terusan menekankan isu ini. Gagalnya MACC mengambil sebarang tindakan tidak boleh difahami.

PM pula, sama seperti Pak Lah, mengambil sikap biar lilin padam sendiri.

Pasif bukan penyelesaian.

Dr. M sendiri sudah bersetuju. Diamnya PM bermakna cuai melaksanakan public dutynya melindungi kepentingan negara.

Cakaplah sesuatu. Setuju kata setuju. Kalau tak setuju, kenapa tak setuju?

Kalau tuan hak sudah bersetuju, apa pula Kerajaan tak bersetuju?

Pak Lah juga patut bersetuju supaya nama baiknya boleh dibersihkan dan beliau bertindak berani kerana benar.

Tinggal lagi, siapa patut mengambil inisiatif menjayakan hasrat murni ini?-Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan