Sabtu, 26 Disember 2009

Mana Satu Betoi - Pas For All Atau Umno Pengkhianat Rakyat

Semasa pru-11 2004 di Kedah dulu ada macam -macam slogan untuk pikat para pengundi antaranya ialah 'Pakat-Pakat Undi Pas', 'Dah Lama Daah' (merujuk kepada Umno) dan macam lagi yang guna bahasa pelat Utara. Tapi tah macam mana Pas tersungkur rebah di Kedah termasuk di lain-lain negeri kerana Pak Lah yang masa tu jadi PM bawa slogan 'Islam Hadhari' yang berjaya pikat hati ramai pengundi Melayu walaupun slogan bohong itu diketahui menyimpang daripada Islam yang sebenar. Pas turut bungkus atau terkejut besar di Trengganu kerana tak dapat lagi perintah Trengganu kerana orang Trengganu beralih angin sokong slogan 'Islam Hadhari Trengganu Bestari'

Apabila masuk pru-12 (2008) Pas bangkit kembali daripada kekalahan dan menang pula serta tawan Kedah serta lain-lain negeri bersama Pakatan Rakyat bersama slogan baru 'Pas For All' yang turut dapat sokongan masyarakat bukan Islam. Kelab Penyokong Pas turut ditubuhkan yang terdiri daripada masyarakat bukan Islam iaitu Cina dan India.

Slogan baru Pas kini ialah 'Umno Pengkhianat Rakyat' untuk tarik minat rakyat sokong Pas, sementara Umno pula dengan slogan 'Umno Juara Rakyat'. Semoga slogan 'Pas For All' akan terus digunakan Pas disamping slogan baru atau kempen terbaru Pas dengan slogan 'UmnoPengkhianat Rakyat'.

'Umno Juara Rakyat' adalah pilihan tepat Umno kerana parti itu telah berjaya menjadi juara rakyat dalam menahan orang tanpa bicara (ISA), membunuh ulama dan orang tak berdosa di Memali, jadi juara dalam rasuah dan politik wang. Pemimpin Umno yang juga jadi Menteri dan Perdana Menteri juga jadi juara dalam menghilangkan dan menggelapkan harta negara dan rakyat tanpa ada pendakwaan terhadap mereka.

Berkaitan- Umno Juara Rakyat; Umno Pengkhianat Rakyat-malaysian Insider

Pembangkang Tidak akan Diam- Utusan Malaysia Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan