Ahad, 27 Disember 2009

Kalau Suka Sama Suka Jadila..

Nampaknya ada dua tiga kerat penyokong Pas dan ahli Pas,samaada mereka betul-betul orang Pas atau Umno menyamar Pas kena selidik di Pejabat Agung Pas untuk semak nama mereka sama ada mereka betul-betul Ahli Pas yang turun hantar memorandum untuk desak Pas Selangor keluar Pakatan Rakyat di Selangor.

Siapa sebenarnya mereka ini? Adakah Umno yang jadi dalang dibelakang mereka?Kenapa teringin sangat nak jadi pembangkang setelah berjuang 51 tahun jadi pembangkang?Baru jadi kerajaan tak sampai dua tahun dah tak sabar-sabar nak jadi pembangkang balik.Awat yang bangang sangat ni?

Tapi bak kata orang kalau dah suka sama suka 'taik ayam pun rasa macam gula'. Yang tak sedap pun kata sedap.Kalau nak sangat Hasan Ali jadi MB Selangor tunggulah Pas dapat kerusi paling banyak dalam pru-13 akan datang. Yang tak sabar-sabar sangat ni pasai apa?Berapa ramai dah Melayu Islam di Selangor mati kelaparan Pakatan Rakyat perintah?

Edit pada 10.22pm- Dilaporkan yang terlibat dalam menghantar memorandum itu ialah Umno Kajang dan Umno Ampang.

Lapor Malaysian Insider;

Khabar angin berhubung pesanan SMS yang disebarkan sejak kelmarin terjawab pagi tadi apabila sebuah kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Gerakan Penyokong dan Pengundi PAS Selangor mendesak parti itu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) negeri dengan segera.

Mereka mahu PAS bertindak demikian ekoran rasa tidak puas hati terhadap pimpinan kerajaan campuran Selangor dalam memperjuangkan Islam dan bangsa Melayu sebenarnya.

Ketua kumpulan itu, Wan Hilman Abdul Rahim berkata pihaknya merasakan rakan sekutu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP cuba membelakangi PAS dalam membuat keputusan walaupun parti itu turut berada dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

Mereka dalam jumlahnya kira-kira 20 orang tidak sempat menyerahkan memorandum hari ini kerana pejabat ditutup.

Sebaliknya ia akan diserahkan kepada Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali esok pagi di pejabatnya di sini.

“Kami merasakan PAS dipermainkan dan dibelakangi dalam membuat keputusan... kami tidak puas hati dengan cara kerajaan negeri Selangor menjaga rakyat, khususnya bangsa Melayu dan kepentingan Islam.

“Justeru, kami mahu PAS mengkaji semula kedudukan mereka dalam pakatan rakyat di Selangor,” kata beliau kepada pemberita selepas mengadakan perhimpunan aman bersama 21 penyokong PAS bagi mendesak parti itu keluar daripada pakatan pembangkang di perkarangan pejabat perhubungan PAS Selangor dekat sini.

Sementara itu, Wan Hilman yang juga ahli PAS dari Bahagian Gombak menafikan dakwaan kononnya kumpulannya didalangi Umno Selangor dan Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.-Malaysian Insider


Berkaitan- Salahudin:Pendesak Pas Keluar Pakatan Bukan Ahli-malaysiakini

Kumpulan desak Pas S'ngor Keluar Pakatan Rakyat-malaysiakini

Pantun orang dulu-dulu;

Pergi Menyerkap Padang Che' Asan

Dapat Haruan Buat Gulai Kepala

Timpa Wap Timpa Perasan

Taik Ayam Disangka Gula


Tiada ulasan:

Catat Ulasan