Selasa, 29 Disember 2009

Husam Dah Mula Tibai

Husam Musa , Exco Kerajaan Negeri Kelantan tidak banyak bercakap mengenai isu menantu Tok Guru Nik Aziz yang juga MB Kelantan iaitu Ariffahmi yang dipertikaikan kedudukkannya sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Berikut petikan tulisan terbaru beliau dalam Blognya yang berbunyi seperti berikut;

Konsep berkerajaan yang baik ialah pengasingan antara family matters dan Bukan sahaja lstate matters.egally, tetapi juga morally.

PAS - satu masa dulu pernah digelar Parti Asri Sekeluarga - kerana pemegang beberapa jawatan tinggi ada kaitan keluarga dengan Presiden PAS waktu itu, Datuk Asri. Serangan sedemikian ketika PAS berdepan dengan krisis politik pada waktu itu, merugikan PAS dan menjadi modal lawan yang berkesan sekali.

Kata Husam lagi;


Dihimpit antara kritikalnya kedudukan negara dan sedikit sebanyak gangguan dalaman yang wujud, peliharalah integriti pemimpin-pemimpin kita dengan anggota keluarga tidak merasa diri mereka adalah stake holder yang lebih penting dari pihak yang dipilih oleh rakyat secara yang sah.

Dilihat dari sirah Rasulullah, ada keadaan-keadaan di mana anggota keluarga memberikan pandangan atau diminta pandangan dalam pelbagai isu. Namun, keputusan akhir adalah di tangan Rasulullah s.a.w dan isu-isu itu pula bukan berbentuk monetary gain atau percaturan politik keluarga tetapi lebih kepada public interest. Baca lanjut di sini

Nampaknya Husam dah tak mampu berdiam diri satu-satu persatu orang yang boleh bekerja dalam pentadbiran dan politik Kelantan akan disingkirkan. Daripada berdiam diri yang membawa diri jadi tertekan lebih baik bersuara walaupun dirasakan akan ada geruh akan berlaku.Alang-alang mandi biar basah. Seluk ikan pekasam biar sampai kepangkal bahu.

Berkaitan;
Nik Aziz umum rombakan Pejabat MB ?-malaysian Insider
Husam Mencari Nahas-Penarik Beca
Semenjak lantik menantu,pelbagai isu meletus...-jiwo kelate

Tiada ulasan:

Catat Ulasan