Rabu, 23 Disember 2009

Dr Rosli Tunjuk Jalan Keluar Kepada Ariffahmi Dan Pemimpin Pas Yang Bermasalah

Dalam berita harakahdaily yang bertajuk Lepas Jawatan Untuk Jaga Nama Baik Parti dilaporkan sebagai berikut;

Demi menjaga maruah serta nama baik parti, Dr Rosli Allani Abdul Kader hari ini melepaskan kesemua jawatannya dalam parti sama ada diperingkat negeri dan kawasan Kota Bharu berkuat kuasa serta merta.

Bekas Pegawai Khas kepada salah seorang anggota exco Kelantan itu telah melepaskan dua jawatan yang disandangnya, iaitu sebagai Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri dan Ketua Penerangan Pemuda PAS Kawasan Kota Bharu.

Dr Rosli dalam sidang medianya memberitahu, walaupun beliau yakin berada dipihak yang benar, namun demi menjaga nama baik parti dan persepsi masyarakat ke atas PAS, beliau bersedia melepaskan jawatan berkenaan serta merta.

Pengumuman perletakan jawatannya itu dibuat memandangkan beliau tidak mahu parti Islam yang didokonginya itu dikaitkan dengan masaalah peribadi yang dihadapinya kini.-harakahdaily

Keberanian beliau dalam membuat keputusan yang drastik itu harus dipuji walaupun isunya adalah hal peribadi (menikah dua), peduli apa nak menikah berapa pun itu hak dia sebab kuota Allah Taaa bagi boleh menikah sampai empat . Kuota menikah ni bukan manusia bagi tapi Allah yang bagi. Bung Mohktar Ahli Parlimen Bn tu pun menikah dua tapi juga secara senyap-senyap, menikah pi la yang kalut kalau berzina atau bersekedudukkan tanpa nikah.

Dr Rosli juga secara tak langsung menunjuk jalan keluar kepada Ariffahmi yang amat liat nak lepas jawatan CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan walaupun dibabitkan dengan isu yang melanda beliau. Lagi lama dan lagi lambat nak lepas jawatan lagi banyak serangan dan fitnah akan melanda Tok Guru adakah Ariffahmi buat -buat tak faham akan hal itu?

"Walaupun saya yakin saya berada di pihak benar, demi menjaga nama baik, integriti dan persepsi masyarakat ke atas Pas khususnya untuk mengelakkan PAS dari turut dibabitkan dengan masalah peribadi saya, maka saya akan meletakkan kesemua jawatan saya dalam PAS berkuatkuasa serta merta," katanya dalam satu sidang akhbar di sini.-Bernama baca di sini

Mungkin Dr Rosli belajar daripada politik Jepun dan Korea Selatan yang kerap bertukar pemimpin namun negara-negara tersebut tetap maju dalam bidang industri. Negara mereka tidak bangkrap dan muflis walaupun pemimpin bersilih ganti. Ada skandal saja letak jawatan walaupun belum dibuktikan bersalah demi maruah dan jati diri. Tabik Dr Rosli!

Pemimpin-pemimpin Pas yang jadi kuda tua dan yang dituduh terlibat dengan skandal dalam gelap dengan Umno juga mesti belajar daripada Dr Rosli jika mereka ada maruah dan harga diri.

Berkaitan- Ariffahmi: "Ini Tidak Adil"-malaysiakini
Ketua Penerangan Pemuda Pas Letak Jawatan Tiada Kaitan Isu Ariffahmi-Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. Ulama Iran Syi'ah pun tak setuju kes tak dak dokumen rasmi. Cok Nyok Masjid Subang punya kerja satu Malaya kecoh.

    BalasPadam