Jumaat, 25 Disember 2009

Isu ISA : Hishamuddin Perbodohkan Rakyat Malaysia


Maka berkatalah Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Hussein Onn, sepupu PM Najib bahawa ISA, akta paling zalim dalam Malaysia itu kena dikekalkan tak boleh nak dihapuskan kerana masih ada 'permintaan ramai 'daripada pencinta kezaliman di Malaysia mau tengok rakyat Malaysia dipenjarakan tanpa dibicarakan di mana-mana Mahkamah di Malaysia.

Kelebihan Pak Menteri di Malaysia yang tidak ada pada negara lain ialah pandai cakap putar alam dan kaki goreng untuk diberitahu kepada rakyat Malaysia bila satu-satu isu timbul dan dipertikaikan rakyat. Ayat paling mujarab yang selalu digunakan untuk sejukkan hati rakyat ialah KITA AKAN KAJI, KITA AKAN SIASAT, KITA AKAN AMBIL TINDAKAN. Maka sejuklah hati rakyat bila semua ayat 'power' itu terkeluar daripada mulut Pak Menteri di Malaysia.

Lapor Bernama;

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mengadakan enam sesi Pertemuan Awam dengan pihak berkepentingan bagi membincangkan isu Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 dan masing-masing bersetuju akta itu dikekalkan bagi tindakan pencegahan awal sebarang perbuatan atau tindakan keganasan yang boleh mengancam keselamatan negara.

Menterinya Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata lima isu pokok telah dikenalpasti yang menimbulkan rasa tidak puas hati sesetengah pihak terhadap penguatkuasaan dan pelaksanaan akta tersebut.

Aspek-aspek tersebut melibatkan kuasa-kuasa menteri, tempoh tahanan, hak-hak dan layanan terhadap orang tahanan, persepsi umum bahawa pelaksanaan akta itu bagi tujuan politik dan penahanan tanpa bicara, menurutnya dalam satu kenyataan di sini.

Beliau berkata enam sesi pertemuan itu melibatkan agensi penguatkuasa, badan bukan kerajaan, pakar akademik, pengamal undang-undang, ahli politik, anggota parlimen, pengamal media dan orang awam bagi mendengar pandangan serta mendapatkan buah fikiran daripada semua pihak berkenaan.-bernama Baca Di sini

Woi semua badan-badan yang Hishamuddin jumpa tu semua yang menyokong Umno-Bn yang jadi talibarut BN ,yang bersekongkol dengan BN untuk megiyakan segala kehendak BN bukan kehendak rakyat. ISA kan semua badan yang Hishamuddin jumpa tu lepas tu kurung selama dua tahun di Kamunting. Cukup dua tahun baru pergi tanya patut atau tidak ISA dihapuskan.

Hanya yang keluar daripada tahanan ISA yang kembali menyokong Umno-Bn saja sokong ISA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan